Tijdens sluimerstand sluit pc niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriR

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Een klein vraagje, ik weet niet of dit op te lossen valt, maar je weet het maar nooit. :)

Vista heeft sluimerstand i.p.v. slaapstand (XP) en slaapstand i.p.v. stand-by (XP).
Toen ik nog XP had sloot de pc zichzelf netjes af wanneer het in slaapstand ging (nadat het alles op de HDD had opgeslagen).
Maar Vista sluit niet af nadat het in sluimerstand gaat, maar start opnieuw op om vervolgens de gegevens weer te laden en te hervatten met Windows.

Nu moet ik de computer dus uitschakelen voordat het Windows gaat hervatten, dit doe ik dan voor de POST.
Maar wanneer ik dan de computer weer aan zet geeft het automatisch het bios weer met een optie om mijn processorsnelheid te veranderen.
Nu moet ik dus Ctrl+Alt+Delete drukken om opnieuw op te starten, hierna gaat de computer de POST doen, Vista gaat zichzelf hervatten, hierna is alles gewoon weer normaal.

Is er hiervoor misschien een oplossing om dit omslachtige gedoe te mijden? Alvast bedankt!

Ik had wel wat gegoogled maar niks gevonden, misschien verkeerde trefwoorden.

Maar goed, ik wacht hiermee wel, het is niet zo erg, het is erger als je Vista helemaal niet meer opgestart krijgt ;)

Maar Windows toets + E staat toch voor Windows Explorer of niet?

Wacht even, dit is info voor de sluimerstand nadat het is hervat, ok hybernate maar ik houd het liever op Nederlands.

Misschien heb ik het wat onduidelijk verteld: ik heb geen echte problemen met deze stand.
Het is alleen zo, nadat Vista de huidige status heeft opgeslagen op de HDD hoort het de computer af te sluiten zodat je het na een aantal uur weer aan kan zetten. Bij mij schakelt de computer zichzelf niet uit, maar start opnieuw op om vervolgens de gegevens weer van de HDD te laden en Vista te hervatten nadat Vista de gegevens er net heeft opgezet.

En die Windows toets + E, ik houd liever mijn computer zoals die nu is. ;)

vista heeft sluimerstand en slaapstand
sluimerstand = je pc laten runnen en geen hardware gebruiken (gebruikt stroom)
slaapstand = pc afsluiten en je gegevens bewaren (gebruikt geen stroom)
aleen slaaptand vind je bij het pijltje of alt F4 als je op destop zit

Laatst bewerkt:
Hoi

Sluimerstand = standby

Slaapstand -hybernate

Greetz,

Harry.

Ik zie bij Start --> Pijl naar rechts (naast "Deze computer vergrendelen") dit staan:
- Bij slaapstand: "Uw sessie wordt in het geheugen bewaard en de computer wordt in een toestand van laag energieverbruik gezet, zodat u uw werk snel kunt hervatten." (dit is dus stand-by in XP)
- Bij sluimerstand: "Uw sessie wordt opgeslagen en de computer wordt uitgeschakeld. Als u de computer inschakelt, wordt uw sessie hersteld." (dit is dus slaapstand in XP)

Als jullie me niet geloven heb ik een paar screenshots/sites.

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Slaapstanden-Vista.htm
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/howto/wvtips.aspx#1 bij "De aan/uit-knop" punt 3

Bijlagen

• Screenshot slaapstand.jpg
    Screenshot slaapstand.jpg
    10,1 KB · Weergaven: 36
  • Screenshot sluimerstand.jpg
    Screenshot sluimerstand.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan