Tijdens typen verspringt de cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Kent iemand dat? Ik word er helemaal gek van. Eenvoudig een brief typen is gewoon een ramp. Had dit met mijn vorige laptop ook. Het is heel lastig vooral omdat ik blind type. Je moet constant kijken waar je cursor is omdat je (net als ik nu dit verhaal type) je cursor ineens ergens anders staat en je dus complete onzin aan het typen ben. Wie kent dit?

Ik werk nu met een Toshiba Satellite Pro L-350, en hiervoor had ik een IBM T40 en op allebei de laptops gebeurd het. Wie o wie herkent dit en weet wat het probleem is? :(

Niet relevant

Hallo Snijworst,

Die staat inderdaad aan, zal eens kijken als ik hem uit zet (eerst uitzoeken hoe ik dat doe) of het probleem dan weg is. Ik meld mij later op de avond. :rolleyes:

Goedenavond,

Gebruik je altijd een externe muis?
Als er in geen enkel geval een FN combinatieknop of schuifknop zit om je toutchpad uit te zetten dan kan dit wel softwarematig. Maar wees gewaarschuwd. Zodra je dit doet kun je alleen nog met een omweg de toutchpad weer aanzetten.

Ik gebruik inderdaad altijd een externe muis en heb het touchpad eigenlijk niet nodig.

Mijn laptop heeft ook een touchpad en wanneer ik typ ga ik ongemerkt met mn duim over de touchpad heen. Daardoor verspringt mijn cursor ook, daarom staat hij uit. Wellicht is dit bij jou ook t geval...

Ik gebruik inderdaad altijd een externe muis en heb het touchpad eigenlijk niet nodig.

Heb je geen FN combinatie toets gevonden?
Zoniet dan moet er in je taakbalk een rood icoontje staan met de naam: "Synaptics aanwijsapparaat"

Zodra je hier op rechtermuisknop op klikt krijg je allerlei opties.
Ik kan dit niet zo uit mijn hoofd en zal eventueel zoeken voor je om dit uit te zetten.

Ik heb het wel gevonden hoe ik het touchpad uitzet. Eigenlijk heel makkelijk, via een Fn toetscombinatie. Ik ga nu aan de slag met proberen, laat het morgen wel even weten of dit de oplossing was.

Opgelost

Het lijkt erop dat met het uitzetten van het touchpad het probleem is opgelost. Het heeft even geduurd voordat ik jullie kon antwoorden maar bij deze.

Bedankt iedereen voor het meedenken.

Greetingz
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan