Tijdens Windows update laptop uitgevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

justiceakuza

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Goedemiddag mede forumleden,

Ik zit met een probleem.

Mijn moeder heeft een laptop genaamd Toshiba Satellite L40-14N. Het is best een oude laptop, maar we zijn niet in de positie om een nieuwe te kopen.

Tijdens updates van Vista Home Premium, is de laptop uitgevallen en start hij niet meer op.

Ik kan wel in het Bootmenu komen en kan ook selecteren om vanaf cd te starten, maar dan blijft er alleen maar een zwart scherm met een knipperend streepje staan.
Als ik de laptop gewoon aanzet, dan start ie wel op, maar dan blijft ie hangen bij updates configureren en dan start ie opnieuw op. Ik heb geprobeerd via veilige modus of laatste juiste configuratie, maar dat werkt ook niet.
Het heeft een keer geholpen om via laatste juiste configuratie naar het bureaublad te gaan, maar toen kwam er meteen een blauw scherm en startte die weer opnieuw op en kwam ik weer bij dat update scherm uit.

Verder dan dit scherm kom ik niet..
http://imageshack.us/photo/my-images/577/20120906130610.jpg/

Hoe kan ik vista er vanaf gooien en xp installeren??

Alvast hartstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
Windows xp erop zetten? Controleer dan eerst of je alle benodigde drivers te pakken kan krijgen! Ik heb namelijk een laptop met vista zonder windows xp ondersteuning. Je kan dan beter windows 7 installeren (windows vista drivers werken desnoods ook op windows 7)

Wat het andere probleem betreft: heb je de windows vista dvd er al eens bijgepakt en geprobeerd daar vanaf op te starten en dan proberen windows te herstellen? En kan je eventueel nog in de veilige modus opstarten? Zo ja, dan kan je makkelijk nog even alle documenten & bestanden voor je moeder redden, dat zal ze zeker waarderen.

Ik heb via f8 naar systeemherstel kunnen gaan, maar dan zegt ie dat administrator account is uitgeschakeld en niet verder kan..

als ik via veilige modus opstart, kom ik bij hetzelfde scherm uit als dat ik gewoon op start..

Documenten staan allemaal op de mail (doet ze standaard) en afbeeldingen stonden op dvd haha dat geluk heeft ze

en nee ik heb geen vista dvd..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dus je hebt eigenlijk al besloten om windows opnieuw te installeren? Dan kan ik je windows 7 in ieder geval aanbevelen boven windows xp. Voor windows xp gaat namelijk nu steeds meer ondersteuning verdwijnen en elke pc/laptop die vista aan kan, kan windows 7 ook aan ;)

Windows installeren is vrij simpel: zorg ervoor dat je een windows cd/dvd-rom hebt waarvan je kunt opstarten. Tijdens de installatie kan je dan de harde schijf formateren waardoor alle oude bestanden en dus ook de oude vista installatie weg zijn. Let wel op: mijn advies is om van tevoren naar de website van de fabrikant te gaan en alle drivers te downloaden en op een usb-stick te zetten. Dit omdat mogelijk geen internet hebt met de standaard windows drivers ;)

ik weet hoe je moet installeren, als ik de cd/dvd er in doe, dan gaat ie niet verder dan een zwart scherm met een knipperend streepje.

Ik kan helemaal niet op bureaublad komen, dus kan ook geen drivers opslaan..

Drivers kan je downloaden op een andere pc/laptop he ;)

Maruhm: weet je zeker dat er eerst vanaf de cd/dvd opgestart wordt? Met andere woorden: heb je de juiste opstartvolgorde (eerst dvd-speler, daarna harde schijf)?

is de dvd/cd die je er ingestopt hebt wel bootable?

idd je zal in je BIOS ook de opstartvolgorde aan moeten passen zodat je CD/DVD als eerste gekozen wordt en niet je HD.
Tijdens het opstarten moet je op F2, F8 of F12 tappen om in je BIOS te komen.

Ik zag op internet dat er een SATA HD in zit en geen PATA (IDE).
D.w.z. dat je waarschijnlijk eerst in je BIOS iets op PATA moet zetten omdat WindowsXP je HD anders niet kan vinden.
Maar probeer eerst alleen de opstartvolgorde aan te passen.

Ook zal je moeilijk of geen XP drivers kunnen vinden op de Toshiba website.

Ik kan eigenlijk jouw laptop helemaal niet vinden op de Toshiba website :(

Groeten Marcel

ik heb de opstart volgorde aangepast zodat de dvd als eerste staat.

Mijn laptop is een Toshiba Satellite L40-14N model no. PSL48E-01E009DU

Via deze link kun je idd XP drivers downloaden.
Je moet wel de Satellite kiezen en niet de Satellite pro.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
jaaaa, ik heb het via een externe dvd drive gedaan haha bedankt voor de hulp allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan