tijdens xp installeren vaste schijf niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilsek

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
13
Ik wil windows xp opnieuw installeren. Ik heb in de bios de cd rom als first boot. De windows cd start ook normaal op. En als ik kies voor windows opnieuw installeren dan krijg ik de foutmelding dat hij de vaste schijf niet kan vinden en windows niet kan installeren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dan is de eerstvolgende logische vraag:

Wordt de betrokken harde schijf herkend in de b.i.o.s. tijdens het opstarten v/d p.c.?

Peter
 
in de bios staat bij primary master : aopen dvd 1648.
bij primary slave staat NEC dvd rw. ( dit is mijn dvd brander.)
ik heb de primary master aangepast dmv detecteren harde schijf en het resultaat bleef hetzelfde. Mijn pc werkt verder ook goed. Ik wil hem alleen opnieuw installeren omdat er inmiddels "rotzooi" opstaat.
 
ilsek zei:
in de bios staat bij primary master : aopen dvd 1648.
bij primary slave staat NEC dvd rw. ( dit is mijn dvd brander.)
ik heb de primary master aangepast dmv detecteren harde schijf en het resultaat bleef hetzelfde. Mijn pc werkt verder ook goed. Ik wil hem alleen opnieuw installeren omdat er inmiddels "rotzooi" opstaat.

Verwissel de 2 IDE kabels op het Moederbord!
 
bedankt voor jullie hulp, maar helaas ik ben er nog niet

de nec en de harde schij kunnen niet omgewisseld worden ivm verschillende kabels. De nec heeft nog een oude brede ide kabel en de harde schijf een smalle kabel. De harde schijf wisselen van 1 naar 2 op het moederbord helpt ook niet.
 
Dan heb je een SATA hdd. Dan moet je tijdens setup op F6 (als windows erom vraagt) drukken en eerst de drivers van SATA installeren.
 
petje11 zei:
Dan heb je een SATA hdd. Dan moet je tijdens setup op F6 (als windows erom vraagt) drukken en eerst de drivers van SATA installeren.

Yep:thumb: @petje11
 
bedoel je de setup van windows xp installeren. Dat is het probleem zover kom ik nog niet eens. Als ik kies voor windows installeren dan krijg ik meteen de foutmelding al. Ik kan dan alleen maar kiezen voor de computer opnieuw opstarten. verder niets.
 
Als je in je moederbord handleiding eens lees hoe je je Bios insteld als je een Sata schijf hebt.
 
ilsek zei:
bedoel je de setup van windows xp installeren. Dat is het probleem zover kom ik nog niet eens. Als ik kies voor windows installeren dan krijg ik meteen de foutmelding al. Ik kan dan alleen maar kiezen voor de computer opnieuw opstarten. verder niets.


Lees even wat petje11 zei, als je opstart van de cd krijg je al na een paar seconden een balk in beeld waarop staat dat je op F6 moet drukken indien je andere drivers wilt laden dan de standaard windows drivers, op dat moment moet je F6 drukken, met uiteraard de floppy met de juiste drivers in je floppydrive, tijdens het vervolg vraagt windows of je drivers wilt laden, je moet dan op de E drukken, en enter. etc. etc.
 
ik heb geen driver van de harde schijf gekregen bij de computer. Ik heb op de site van de leverancier van de harde schijf gekeken. (Seagate) Deze geven aan dat de algemene windows driver het zou moeten doen. Zij hebben geen specifieke driver.

Maar naar mijn gevoel (misschien blond gedacht) kan hier het probleem ook niet aan liggen. Aangezien mijn pc gewoon functioneerd en ik op de harde schijf aan het werk ben.
 
Laatst bewerkt:
Als het werkt!! Wat is het probleem dan??

Misschien Blond gedacht Andere Helpmij leden Zoet houden???

>>>Maar naar mijn gevoel (misschien blond gedacht) kan hier het probleem ook niet aan liggen. Aangezien mijn pc gewoon functioneerd en ik op de harde schijf aan het werk ben.<<<
 
het probleem is dat ik de pc een keer opnieuw wil installeren, omdat er inmiddels rotzooi op staat. Door alle programma's die geinstalleerd zijn en gedownload enz enz. Het opstarten wordt steeds trager
 
ilsek zei:
ik heb geen driver van de harde schijf gekregen bij de computer. Ik heb op de site van de leverancier van de harde schijf gekeken. (Seagate) Deze geven aan dat de algemene windows driver het zou moeten doen. Zij hebben geen specifieke driver.

Maar naar mijn gevoel (misschien blond gedacht) kan hier het probleem ook niet aan liggen. Aangezien mijn pc gewoon functioneerd en ik op de harde schijf aan het werk ben.

Ja, leuk.:eek:

De driver vindt je niet bij de schijffabrikant maar bij je mobobakker, staan meestal ook gewoon op je cd die je bij je mobo hebt gehad, vaak zelfs met een makeflop.

Deze driver is dan wel geladen in windows alleen als je van de cd start heeft windows die driver niet, deze staat namelijk niet in de driver.cab op de cd.

Dus je aanname dat het hier niet aan ligt gaat niet op.:p

PS.

Je moet dus een sata/raid driver hebben van de chipset die op je mobo zit.
 
Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Als je in je moederbord handleiding eens lees hoe je je Bios insteld als je een Sata schijf hebt.

Als je dit nu eens eerst doet.
Ben je al een stap verder

Groeten Ed
 
ik ben aan het kijken, maar ik heb alleen een cd van mijn moederbord geen diskette
 
ilsek zei:
ik ben aan het kijken, maar ik heb alleen een cd van mijn moederbord geen diskette

Staat een bestand op om een flop met drivers te maken, je krijgt er geen flop bij.
Wel meestal een readme op de cd, staat het allemaal in.
 
op de cd staat volgens mij geen optie om een floppy te maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan