tijdje wachten na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Na het opstarten van mijn computer moet ik eerst 5 minuten ofzo wachten (als ik al op het bureaublad ben) voordat ik ook maar iets kan doen.

Klik ik op Deze Computer dan loopt er zo'n zoekend lampje. Klik ik op Outlook Express dan gebeurt er niks.
Wil ik internetten en ik geef een link op dan gaat IE niet naar die link.

HELPP!! :(
 
welke virusscanner heb je geinstalleerd staan ?

Als je deze even disabled, doet het probleem zich dan ook voor ?

Andere optie :
Heb je toevallig een MSI plankje aan boord met als software Live Monitor geinstalleerd ? Is dat Live Monitor toevallig het laatste of voorlaatste kadertje wat in beeld verschijnt bij het opstarten ? Nieuwste versie van monitor al binnen gehaald ?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Smartguy
Na het opstarten van mijn computer moet ik eerst 5 minuten ofzo wachten (als ik al op het bureaublad ben) voordat ik ook maar iets kan doen.

Klik ik op Deze Computer dan loopt er zo'n zoekend lampje. Klik ik op Outlook Express dan gebeurt er niks.
Wil ik internetten en ik geef een link op dan gaat IE niet naar die link.

HELPP!! :(

Hoi,

Check eens op virussen
www.housecall.nl
Check eens op spyware met Ad-Aware 6.0
Doe een schijfopruiming.
Defragmenteer eens.
Doe een uitgebreide schijfcontrole.

Gtrzzz.
 
alle door jou beschreven "gebeurtenissen" terwijl je aan het wachten bent, duiden op een of meerdere (opstart) "processen" die afgewerkt moeten worden alvorens de pc zijn "normale" taken kan gaan uitvoeren.
 
Geplaatst door gast0225
welke virusscanner heb je geinstalleerd staan ?

Als je deze even disabled, doet het probleem zich dan ook voor ?

Andere optie :
Heb je toevallig een MSI plankje aan boord met als software Live Monitor geinstalleerd ? Is dat Live Monitor toevallig het laatste of voorlaatste kadertje wat in beeld verschijnt bij het opstarten ? Nieuwste versie van monitor al binnen gehaald ?

Geen virusscanner geinstalleerd.

Live Monitor heb ik niet geloof ik.

Op virussen ga ik nu maar ff scannen.
Spyware die controleer ik iedere dag want die krijg ik ook iedere dag. Defragmenteren doe ik ook al elke week. Schijfcontrole doe ik na scannen.

Pasja (laatste post) > In msconfig staat niet veel verdachts, alleen deze twee niet standaard programma's: ADGJDet (van creative geluidskaart) en Nerocheck (C:\windows\system32\Nerocheck.exe)
 
Start jij als administrator op ? Ja ? Dan kun je de Nerocheck.exe uitvinken in msconfig. Die is alleen nodig bij Win2K of XP als je NIET inlogt als administrator.

Mogelijk ben je ook een keer aan Bootvis van MS toe, of hej je dit ooit al een keer gedaan ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pas geleden geformatteerd.
Geen virussen gevonden trouwens.
 
Juist na een format en installatie van alle programmamatuur is Bootvis aan te bevelen, (omdat dan juist ale programma's "willekeurig" worden geladen) heb je Bootvis gedraaid ?
 
Laatst bewerkt:
na wat speurwerk heb ik nog een mogelijke oorzaak kunden vinden:

het KAN zijn dat je geluidskaart (onboard geluidsschip) "onwillig" is tijdens de opstart en dat 'ie daardoor het opstarten van Windows Explorer gedurende langere tijd blokkeert. Zet de kaart binnen apparaatbeheer eens "uit" (niet verwijderen maar slechts uitzetten). Doet 't probleem zich nu nog steeds voor ?
 
Wat zegt het logboek van XP?

Groetjes,
Bennie
 
Waar vind ik het logboek?

Wat is dit trouwens? Staat bij modems bij apparaatbeheer: Communicatiekabel tussen twee computers.


Ik heb mijn geluidskaart nog niet geupdate, mischien ligt het daaraan? Ga ik ff proberen.
 
Configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de eventuele foutmelding.

Groetjes,
Bennie
 
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7022
Datum: 24-6-2003
Tijd: 9:07:31
Gebruiker: n.v.t.
Computer: CP******-A
Beschrijving:
De Windows Image Acquisition (WIA)-service is bij het starten vastgelopen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
 
dat lijkt op een scanner / cameraprobleem...................,
heb je die geinstallerd staan ?
 
ben nog evende zoekende naar meerdere oplossingen, maar als je de WIA service uitzet, is het probleem dan over ?

(Weet je in ieder geval 100% zeker of DAT 't is)
 
Nee, 't is nog geen oplossing, :( alleen wat leesvoer :

Direct toegang tot afbeeldingen op de camera of de scanner

Vroeger had je voor het importeren van een afbeelding van een digitale camera naar de computer niet alleen speciale software nodig maar ook genoeg tijd om een aantal stappen te doorlopen. Met Windows Image Acquisition (WIA) in Windows XP krijg je de hulpprogramma's die nodig zijn om afbeeldingen in een klein aantal stappen op te halen van camera's en scanners. Je kunt met de wizard Foto's afdrukken afbeeldingen optimaliseren om fotopapier van hoge kwaliteit optimaal te benutten. Ook kun je afdrukken direct on line bestellen. De wizard Webpublicaties helpt je bij publiceren van afbeeldingen naar een website of intranet.
 
Geplaatst door gast0225
ben nog evende zoekende naar meerdere oplossingen, maar als je de WIA service uitzet, is het probleem dan over ?

(Weet je in ieder geval 100% zeker of DAT 't is)

yep :cool: Nu doet alles het gelijk, maar nu zul je wel niet meer kunnen scannen he?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan