• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdnotatie > 24u

Status
Niet open voor verdere reacties.

thoralbar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2017
Berichten
4
Geachte,

Ik zoek een manier om in een cel in excel een tijdnotatie te verkrijgen in de stijl van bvb "16.00u" maar > 24u...dus "58.00u" bijvoorbeeld. Momenteel gebruik ik de notatie :mm via Celeigenschappen - Getal - Aangepast, maar het resultaat daarvan is "58:00" terwijl ik graag "58.00u" wil zien, via Celeigenschappen - Getal - Tijd - 13:30u. verkrijg ik die dus wel maar kan ik niet boven de 24u gaan.

(het resultaat mag, naast het gewenste "58.00u." ook bvb "58u00" weergeven, zolang dat die "u" er maar in zit)

Alvast bedankt voor een mogelijke oplossing.

Bob
 
Maak er eens dit van:
:mm"u"
 
Dan deze:
#.##00"u"
 
Dat geeft hier precies wat je vraagt:
58.00u
 
Doe er even een voorbeeldbestandje bij dan kunnen we zien hoe de uren in jouw cel(len) staan.
 
Hier een bestandje met de oplossing van edmoor uit post #2.
Het werkt gewoon.
 

Bijlagen

  • tijdnotatie boven 24u.xlsx
    7,9 KB · Weergaven: 29
aan allen

Bedankt voor de hulp. amai, ik wist helemaal niet dat je types kon toevoegen. Is dus gelukt. (had ik geweten dat het zo simpel was...) -> bedankt voor de hulp - Bob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan