• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdsblokken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HilM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HilM

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2015
Ik ben een agenda aan het maken met verschillende activiteiten.
Deze activiteiten hebben allen een verschillende tijdsduur. Ik zoek een formule dat als ik een klant in plan voor een bepaalde activiteit, er automatisch een tijdsblok wordt geblokkeerd zodat ik weet wanneer de volgende klant kan ingepland worden. Ik heb een dagagenda nodig met ruimte voor 10 activiteiten.
Kan er iemand mij daarbij helpen aub.

Plaats het excel bestandje hier dan zien we wat je hebt en kunnen we kijken hoe aan je wensen voldaan kan worden.

Ziet er inderdaad handig uit.
Gebeurt de kleurweergave automatisch? Mijn probleem nu is dat ik de klanten soms laat wachten omdat de afspraken overlappen.
Met die kleuren zal ik er inderdaad een beter zicht op hebben.

Ja, als je de letter "X" ergens invult zullen de betreffende cellen automatisch gekleurd worden.
zie voorwaardelijke opmaak.

succes...

Bedankt!!
Nog een vraagje. Kan dit ook met de naam van de klant?

Ja kan ook, maar dan zul je de formules in voorwaardelijke opmaak aan moeten passen.
succes..

Ik heb een bijkomend probleem.
Ik begin me wel een beetje lastig te voelen, sorry...
Als ik nu een naam intik wordt de hele lijn grijs. Ik kan echter andere klanten inplannen op andere toestellen op hetzelfde uur. Al de toestellen hebben een andere tijdsduur.
1 en 2 duren 45 min, 3 duurt 20 min, 4 duurt 35 min, 5 duurt 45 min, 6 en 7 duren 40 min, 8 duurt 15 min, 9 duurt 30 min en 10 duurt 15 min.
Dus hetgeen ik eigenlijk nodig heb is dat als ik bv een klant om 10u inplan voor de styling er automatisch een blok van 45 min vaststaat.
Maak ik het nu heel moeilijk? Ik weet zelfs niet of dit kan in excel.

Kunnen de klanten elk tijdstip beginnen of zijn het vaste start tijden?
Heb je geen vaste starttijden dan kun je veel 'verloren' tijd hebben.
Vaste start tijden is dus economischer.

Goh, het is eigenlijk een combinatie. De klanten kiezen zelf wanneer ze willen komen maar ik probeer het te laten aansluiten. Meestal lukt dit goed.
Daarom ook dat ik geen online programma wil waarop klanten zelf kunnen invullen wanneer ze komen. Maar het vraagt extra tijd om de afspraken in te plannen en door dit snel te willen doen, loopt het al eens mis.

Hier een poging/1e aanzet.

Blad1
Zet een naam in de kolom en dubbel klik daarna erop (werkt voorlopig alleen op 'styling')
Styling duur 45 min komt overeen met 3 rijen; de naam verschijnt 3 keer.

Blad2
Het schema even omgedraaid en per 5 min 1 kolom
Bovenste gedeelte (Rij 4 tm 13 ) een totaal overzicht
Vanaf rij 16 elke aanmelding een nieuwe rij

Bijlagen

Zoals blad 1 is gewoon schitterend !
Werkt snel en handig.
Ongelooflijk, gewoon wat ik zocht!!!

Zou het lukken om de formule aan mij uit te leggen? Zodat ik dit in de toekomst alleen kan?

Het zij geen formules het is geregeld via VBA Zie ALT F11

Sorry, heb een heel weekend geprobeerd. Gezocht via internet. Tutorials gevolgd...ik snap het niet.:confused:Bekijk bijlage agenda.xlsm
Ben dus volledig afhankelijk om mijn agenda verder in orde te krijgen.
Ik heb ook de uren aangepast. Per 10 min is handiger en de tijd ingekort om rendabeler te werken.
Mag ik dan nog eens om hulp vragen ? aub?

Bedankt voor al de moeite!! Werkt echt schitterend.
Ik test het enkele weken uit. Als er hier en daar nog aanpassingen moeten gebeuren mag ik dat dan terug vragen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan