• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsduur per dag optellen en weergeven als weekduur

Status
Niet open voor verdere reacties.

ran001

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2017
Berichten
10
Allen, ik dacht door gewoon som en alle cellen op te tellen dat ik een getal kreeg maar dat werkt helaas niet.
Het gaat om het optellen van 5 dagen tijdsduurregistratie die uiteindelijk de totale week tijd aangeeft:

(min;sec)

15:10

10:18

20:15

15:01

20:01
 
En staat het als tekst of als echte tijd in je document?
Plaats gewoon een voorbeeld.
 
Allen bijgaand het simpele excel document/Users/ranstruisvlugt/Desktop/Untitled spreadsheet.xlsx
 

Bijlagen

  • Untitled spreadsheet.xlsx
    3,8 KB · Weergaven: 20
Gebruik deze eens in een cel:
Code:
=A5-A1
 
De tijdsnotatie in het voorbeeld is uu-mm-dd, dat is je bekend?

Deze tijden bij elkaar optellen kan gewoon met SOM, en als je daarna de eigenschappen van de cel nog even veranderd in tijd ("type 37:30:55") krijg je het totaal van de week.
 

Bijlagen

  • Untitled spreadsheet (AC).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
De vraag behoeft toch meer uitleg nodig

Allen ik heb het bestandje bijgevoegd waar het omgaat:
Het is in feite een log van test robot die slechts in een paar seconden een handeling doet op een applicatie. Het log komt er zo uit rollen in de bijlage,
Nu zou het mooi zijn om slechts: uren, minuten, seconden aan het eind op tellen. de eind opgave kan ik dan transporten. De overige info zoals datum in deze kolom is overtollig.
 

Bijlagen

  • logs (19).xlsx
    484,3 KB · Weergaven: 22
Misschien met 2 hulpkolommen zie voorbeeld :
 

Bijlagen

  • logs (19) (2).xlsx
    497 KB · Weergaven: 20
Voortaan toch handig om gelijk een voorbeeldbestand bij te voegen. De vraagstelling is nu compleet anders dan in post #1.

In bijlage een andere mogelijke oplossing. Het nut van het optellen van begintijden is mij niet duidelijk, maar vooruit.
 

Bijlagen

  • logs (19) (AC).xlsx
    496,3 KB · Weergaven: 20
Of ?

PHP:
=SUMPRODUCT((LEFT(B2:B113;10)=LEFT(B2;10))*MOD(--LEFT(B2:B113;19);1))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan