Tijdsgebonden melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstalaz

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
131
Hallo,

Ik heb een database in access 2003 die binnen dit bedrijf in het magazijn wordt gebruikt. De magazijnmedewerker plaatst dagelijks meerdere malen bestellingen bij verschillende leveranciers. Tijdens het bestelproces wordt de magazijnmedewerker door de werknemers op de werkvloer onderbroken. Nadat de magazijnmedewerker deze personen te hulp is geschoten, vergeet hij (door zijn leeftijd) dat hij met een bestelling bezig was en maakt hij nog een bestelling aan. Hierdoor krijgen we halve/ dubbele bestellingen waar we niks aan hebben. Dus graag zou ik het volgende willen:

Indien de muis binnen 60 seconden niet verplaatst en/of niet getypt wordt, moet het volgende melding op het beeldscherm verschijnen: Uw bestelling is nog niet afgerond. --> Knopje eronder "Doorgaan".

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.


Gr.
 
Ik zou het anders doen, en wel middels een niet-gebonden formulier (al zou je dat natuurlijk best zo ingericht kunnen hebben). Een bestelling wordt dan alleen opgeslagen als je op de knop <Opslaan> klikt. Bij een gebonden formulier wordt de bestelling al gelijk aangemaakt, zoals je hebt gemerkt, en bij een niet-gebonden formulier gebeurt er niks tenzij je dus de knop gebruikt.
Met de Timer functie kun je (in beide gevallen) testen of het formulier gedurende een bepaalde tijd is veranderd of niet. En daar dan een actie aan triggeren. Maar veiliger is het dus als je niet gelijk al het record aanmaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan