• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsplanning met kleurtjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias07

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2016
Goedemorgen,

M.b.t. het bestand Bekijk bijlage Test projecten.xlsx het ik de volgende vraag:

Vraag 1:
In de rijen 11 en 16 van het werkblad DATA heb ik een tijdsplanning gemaakt m.b.t. 2 projecten. De datums en de kleurtjes staan goed. Echter, ik wil graag dat de formules van de cellen in rij 11 van het werkblad DATA koppelt aan cel B11 (project) in het werkblad DATA. Wanneer de gegevens in de cellen gekoppeld is aan cel B11, dienen de formules vervolgens de data te koppelen aan dezelfde projectnaam in het werkblad PROJECTEN.

Daarnaast moet er in de formule rekening mee worden gehouden dat hij alleen de projecten pakt met de status calculatie pakt (zie cel C7 werkblad DATA en de cellen B3 en B4 van werkblad PROJECTEN).

Kan iemand mij helpen bij deze formule?

Met vriendelijke groet,

Matthias

Planning

Planning

Beste Gijsbert,

Bedankt voor je reactie. Ik heb per ongeluk het verkeerde bestand geüpload. Mijn excuses.

Dit Bekijk bijlage Test projecten (1).xlsx is het juiste bestand. Het gaat erom dat de formule in het werkblad DATA alleen de projecten met de status calculatiepakt. In CEL C7 van werkblad DATA staat nu de status calculatie. In werkblad PROJECTEN staat nu ook achter de projecten de betreffende status.

Kan jij de formule zo aanpassen dat hij alleen de projecten met de status calculatiepakt?

Alvast bedankt!

Groeten,

Matthias

Kan jij de formule zo aanpassen dat hij alleen de projecten met de status calculatie pakt?
En wat moet de formule geven indien de status wat anders is dan "Calculatie"?

Hallo Gijsbert,

Dan moet er in principe niks komen te staan in het werkblad DATA.

@Matthias

Het lijkt erop alsof je zelf niets doet en alleen oplossingen vraagt.
Dirt forum is bedoeld om mensen te helpen die zelf wat doen met de suggesties die ze krijgen.
Dit forum is geen gratis softwareburo.

Matthias,

Gezien het feit dat je in staat bent om deze excel bestandjes in elkaar te flanzen ga ik er derhalve ook vanuit dat je de kennis hebt om de formules zelf aan te passen met een extra "=als" voorwaarde.
Wat SNB zegt komt natuurlijik niet uit de lucht vallen...

Bovendien raak ik er niet erg gemotiveerd om mensen te helpen die er een week over doen om een antwoord te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan