tijdstabel in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngridCS

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Tijdstabel in Word

Ik heb het volgende probleem.
Ik wil een programma maken in Word. Hiervoor maak ik een tabel in Word.
bijv.
09.00-10.00 ontvangst
10.00-11.00 lezing 1
11.00 - 12.00 lezing 2

Ik zou willen dat als ik de eindtijd aanpas van de ontvangst, dat de begintijd van de lezing 1 ook meeverandert.
Ik zit al de hele middag te freubelen maar het lukt me niet. Ik werk met Word2007. Wie helpt me?
Ingrid

Tabel in Word

Hoi Ingrid,

Ik heb het net even snel geprobeerd maar ik werk met Word 2003 dus ik weet niet of het bij jou ook zo werkt.

Ik weet niet hoe groot jouw kennis van Word is, maar je kunt in een tabel in Word "denkbeeldig" verwijzen.
Simpelweg betekent dit dat bij een tabel van 5 rijen en 5 kolommen de eerste cel A1 is, de cel eronder A2 enz. de tweede kolom is dan dus kolom B en afhankelijk van de rij wordt dit B1, B2 enz.

Dit wetende staat in jouw voorbeelde 09.00 uur in A1, 10.00 uur in B1 enz.
Ik heb jouw voorbeeld als volgt getypt (wel de begintijd en eindtijd in een aparte kolom zetten)

09.00 - 10.00 ontvangst
(kies tabel- Formulie en typ =B1) (kies Tabel - Formulie en typ =A2+01.00 of de gewenste duur) lezing 1
(kies tabel-Formulie en typ =B2 ) kies Tabel - Formulie en typ =A3+01.00 of de gewenste duur) lezing 2

Misschien moet je nog even wat rommelen met de weergave om de juiste tijdnotatie te krijgen en anders kan je natuurlijk ook nog een Excelsheet invoegen in Word want dan heb je ineens een wereld van mogelijkheden. Mocht je er niet uitkomen geef je maar een gil.

Mondy

Beste Mondy,

Bedankt voor je bericht. Naar zo iets was ik op zoek.
Het wil wel nog niet lukken bij mij. Als ik dat zo doe, dan 'weet' mijn tabel niet, wie B1 is.
Er blijft dus =B1 staan in de cel. Zou jij mij jouw bestandje willen mailen?
Dan kan ik daar verder mee knutselen.
Of weet je hoe ik dit moet aanpassen?

Ingrid

Laatst bewerkt:
Hoi Ingrid,

Doe je het op de juiste manier?

In Word 2003 kies ik: Tabel - Formule en waar automatisch (SUM) wordt ingevuld, verwijder ik die (SUM) en typ =B1, vervolgens komt in cel A2 waar ik die opdracht gaf, 10.00 te staan (is de waarde van B1). Als je er hiermee niet uitkomt, zal ik een voorbeeld uploaden.

Succes!
Mondy

Beste Mondy,

Super het werkt. Ik moest eerst heel erg goed zoeken waar bij Word 2007 die formule knop zit verstopt, maar deze heb ik nu gevonden en het werkt!!

heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt.

Ingrid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan