Tijdstippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zqwiqly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
165
Hoi,

Ik zou een aantal gegevens uit mijn db op vaste, in te stellen tijdstippen willen kopieren naar een andere db.

Tijdstippen invoeren en vastleggen uiteraard geen probleem. Toevoegquery ook niet, evenmin als het stukje VBA om de huidige tijd te controleren met de in te stellen tijdstippen.

Maarreuh.... eigenlijk zou Access dus dat stukje VBA continu uit moeten voeren.... Waar zet ik dan dat stukje VBA neer? En hoe groot is de kans dat Access hierdoor traag wordt?

Groet,

Zqwiqly
 
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, hoewel dit voor mij ook van pas gaat komen. Heb je als eens geëxperimenteerd met een Outlook taak?
In als je in Access 2007 een export aanmaakt en opslaat krijg je de mogelijkheid om een Outlook taak aan te maken. Ik heb het vermoeden dat de taak dan op een nader te bepalen tijdstip wordt uitgevoerd, helaas is dit niet in VBA maar, ach, als het maar werkt.
 
Hoi,

Thnx voor het antwoord.

Nee, ik heb hier niet mee geexperimenteerd. Ik werk ook niet met 2007 maar met 2003 (overigens heb ik geen flauw idee of dat wat uitmaakt... :p ).

Ik heb al meer van dit soort geintjes aan de hand gehad, bv een melding een dag van te voren als een werknemer jarig is, maar dat is makkelijker, omdat het een hele dag beslaat.
Dat heb ik opgelost door in het 'hoofdmenu' op de achtergrond een query te laten draaien als het menu actief wordt. Dit gebeurt wel elke keer, echter het is een klein querietje dus je merkt het verschil qua snelheid niet.