Tijdstippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zqwiqly

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
165
Hoi,

Ik zou een aantal gegevens uit mijn db op vaste, in te stellen tijdstippen willen kopieren naar een andere db.

Tijdstippen invoeren en vastleggen uiteraard geen probleem. Toevoegquery ook niet, evenmin als het stukje VBA om de huidige tijd te controleren met de in te stellen tijdstippen.

Maarreuh.... eigenlijk zou Access dus dat stukje VBA continu uit moeten voeren.... Waar zet ik dan dat stukje VBA neer? En hoe groot is de kans dat Access hierdoor traag wordt?

Groet,

Zqwiqly
 
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, hoewel dit voor mij ook van pas gaat komen. Heb je als eens geëxperimenteerd met een Outlook taak?
In als je in Access 2007 een export aanmaakt en opslaat krijg je de mogelijkheid om een Outlook taak aan te maken. Ik heb het vermoeden dat de taak dan op een nader te bepalen tijdstip wordt uitgevoerd, helaas is dit niet in VBA maar, ach, als het maar werkt.
 
Hoi,

Thnx voor het antwoord.

Nee, ik heb hier niet mee geexperimenteerd. Ik werk ook niet met 2007 maar met 2003 (overigens heb ik geen flauw idee of dat wat uitmaakt... :p ).

Ik heb al meer van dit soort geintjes aan de hand gehad, bv een melding een dag van te voren als een werknemer jarig is, maar dat is makkelijker, omdat het een hele dag beslaat.
Dat heb ik opgelost door in het 'hoofdmenu' op de achtergrond een query te laten draaien als het menu actief wordt. Dit gebeurt wel elke keer, echter het is een klein querietje dus je merkt het verschil qua snelheid niet.

Nu is het echter lastiger omdat het twee vaste tijdstippen betreffen. Kom je niet precies op dat moment in het menu, doet 'ie dus de export niet. Heb al bedacht dat ik daar dan een tijdsinterval tegenover kan stellen, maar dit is nog steeds niet waterdicht. Plus dat je de mogelijkheid hebt dat de export meerdere keren voorkomt. Dat is ook wel weer op te lossen door een vinkje te plaatsen, maar het punt blijft dat het niet waterdicht is (kom je niet in het tijdsinterval in het menu, exporteert 'ie niets).

Misschien een andere oplossing (ik neem niet aan dat ik in dit geval de eerste ben die zoiets maakt)? Wat ik wil:
Hoofd db als volledig ERP programma. Geen probleem.
Voor klanten wil ik nu op onze website de mogelijkheid bieden om te bekijken wat de status is van hun orders, facturen, etc.
Dus wil ik vanuit het ERP programma een aantal specifieke gegevens in een aparte db zetten, die na bijwerken automatisch via FTP geupload wordt naar de website (ik wil niet rechtstreeks vanuit de hoofd db uploaden... om de een of andere reden voelt dat niet goed). Dat automatisch uploaden ben ik al uit, geen probleem, zodra de aparte db bijgewerkt wordt, wordt 'ie direct geupload.

Het exporteren van gegevens naar de aparte db is ook geen probleem. Nou alleen dus nog even dat stukje waarmee ik de gegevens kan exporteren. Handmatig is zo te programmeren (knopje etc.), echter ik ben van nature nogal lui, dus alles wat automatisch kan gaat ook automatisch.... ;)

Hoop dat iemand een ideetje heeft.... al is het maar vaag!

Groet,

Zqwiqly.

PS. @Floor E: ik ga nog wel even bekijken wat er voor mogelijkheden zijn in 2003 omtrent taken etc.
 
'T is voor mekaar.
Bedacht mezelf dat elk formulier (dus ook mijn menu) een OnTimer event heeft. Timerinterval ingesteld op 1 minuut en de VBA code bij de OnTimer eigenschap neergezet. Nu nog een tijdje testen en zien wat het met de snelheid (lees: traagheid) van de db gaat doen.

@ Floor E:
Ik hoop dat dit ook voor jou een oplossing is / kan zijn.

Groet,

Zqwiqly.
 
Ik heb ook even rondgekeken: in het verleden heb ik met Orbis wat geëxperimenteerd. Daarin kan je triggers en taakplanning maken die op vaste tijdstippen een reeks handelingen uitvoeren.
Tevens was ik aan de taakplanner van Windows aan het denken om hier een batch voor te maken welke op gezette tijdstippen wordt uitgevoerd.
Voor mezelf ga ik pas ergens volgende maand kijken wat ik precies ga doen. Wie weet ga ik zelfs alles realtime bijwerken hoe het met de database belasting zit.
Succes ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan