• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdsverschil 24 uur of groter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
hallo

het volgende probleem

ik heb een werkrooster warin de begin tijden en eindtijden worden genoteerd die worden simpel weg van elkaar afgetrokken en ik heb de gewerkte uren, werkt prima.
tot dat er 24 uur of meer gewerkt wordt, bij 24 uur geeft hij weer 0 aan. hoe kan ik dit oplossen

=ALS(C5=0;0;C5-INTEGER(C5))*24 deze formule gebruik ik om de berekende tijden in een getals notatie weer te geven , deze werkt natuurlijk ook niet bij 24 uur, dit heb ik nodig om te vermenigvuldigen met het uurloon

hoe los ik dit op?

Pas het celformaat aan naar:
:mm

ok dat werkt

maar nu nog de de gewone getalsnotatie
=ALS(C5=0;0;C5-INTEGER(C5))*24 deze formule gebruik ik om de berekende tijden in een getals notatie weer te geven , deze werkt natuurlijk ook niet bij 24 uur, dit heb ik nodig om te vermenigvuldigen met het uurloon (C5 is de cel waar het aantal geweerkte uren in staat)
deze geeft geen 25 uur aan indiern het verschil in uren 25 uur bedraagt

hoe los ik dit op

Laatst bewerkt:
Hoe simpel kan het zijn:
=ALS(C5=0;0;C5*24)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan