Tijdsverschil Humax iHDR-5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramac

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
betreft - tijdafwijking Teletext < > opnametijd op recorder Humax iHDR-5050c

sinds enkele dagen - bemerkt is dat timer-recordings op een onjuist tijdstip aanvangen. Een flink deel van het begin wordt daardoor gemist.
Via Opname-opties staan de begin- en eindtijden van een opname met resp 3 en 5 minuten verlengd.

Wat is opgevallen -
het startscherm voor Timerprogramma’s komt normaal in beeld en is op alle mogelijke manieren in te stellen. Echter de getoonde tijd van “begintijd” loopt 10 minuten voor op de actuele (Telext-)tijd. Ook de (standaard getoonde) “eindtijd” is de actuele tijd + 1 uur + 10 minuten.
In die tien minuten verschil zit volgens mij de bottleneck.

Ik kan in de menu’s en handleiding nergens ontdekken hoe de “Humax-tijd” kan worden gemanipuleerd – eerder vermoed ik dat die softwarematig en automatisch wordt gesynchroniseerd met ... Teletekst (??) of Ziggo-systeem (??).
Diverse malen heb ik de Humax gereset, dwz uitschakelen, paar minuten wachten en weer aan. Dit heeft geen effect. Wel verschijnt de melding “systeemtijd wordt ingesteld”, deze verdwijnt na een paar seconden.
De optie "update software" staat op grijs - er zijn dus geen software-updates beschikbaar.

Enig idee hoe dit probleem te tackelen ?

Laatst bewerkt:
Systeemtijd van je Humax (systeem) wordt ontvangen via (Ziggo)netwerk en die zou moeten kloppen (Controleer maar eens).
Of de begin en eindtijden in de EPG (elektronische programma gids) kloppen is wat anders, dit wil nog wel eens afwijken aangezien een eerder programma op een zender uitloopt of iets dergelijks.
Door inderdaad de begin voorloop en eind uitloop wat extra te nemen maak je meer kans toch het programma op te kunnen nemen.

bedankt voor je reactie.
heeft m.i. niet te maken met de EPG. Immers - menu voor instellen (timer-)opname moet gelijk zijn aan actuele tijd. Was voorheen ook zo.
Als Ziggo inderdaad als "schuldige" moet worden gezien - zal contact met ze opnemen, maar ik wacht eerst eventuele andere reacties af.

Als Ziggo inderdaad als "schuldige" moet worden gezien - zal contact met ze opnemen,
Hoezo? Klopt de display tijd niet dan? Al eens gecontroleerd?
En begrijp ik uit uw reactie dat u EPG niet gebruikt maar gewoon de timer zoals Ned1 - 13:00 uur start? Dan zou opname inderdaad moeten starten op moment dat display tijd 13:00 uur is.

In het menu "Timer-opname" verschijnen twee tijden - rechtsboven de systeemtijd en in het menu de in te stellen aanvangs- en eindtijden. De systeemtijd klopt, de 'aanvangstijd' loopt een uur vooruit. Beide zouden hetzelfde moeten zijn (volgens mij), want beide tijden "lopen mee'.
Heb de fabrieksinstellingen hersteld en de Humax opnieuw ingesteld. Tijden zijn nu gelijk. Hopelijk probleem opgelost.
Misschien iets te maken met zomertijd ?? !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan