• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsverschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Na veel zoekwerk, knippen en plakken via google op diverse Excelsites heb ik geprobeerd het exacte verschil te berekenen tussen twee data in jaren, maanden en dagen. Ik dacht dat ik het gevonden had en dat het goed werkte, maar op de tweede rij in het bijgaande bestandje gaat het toch niet goed. Kan iemand aangeven wat er niet goed is. Ik heb wel een vermoeden.
Het aantal dagen wordt niet goed weergegeven als de dag in de begindatum hoger is dan de dag in de einddatum. Helaas weet ik niet hoe ik dit op moet lossen.
Misschien heeft iemand een veel beter, maar liever nog veel korter, idee? Ik had het ook al geprobeerd met de functie Datumverschil.

Alvast bedankt.

Groeten,
Eric

Bijlagen

Code:
=DATUMVERSCHIL(A3;B3;"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(A3;B3;"ym") & " maanden, " & DATUMVERSCHIL(A3;B3;"md") & " dagen"

Niels

Hallo Niels,

Bedankt voor je hulp. Dit is precies wat ik zocht.

Gr.
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan