tikkeltje digibeet

Status
Niet open voor verdere reacties.

veronique070

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Lieve mensen,
Ik heb een brandende vraag. ik heb een laptop die draait op xp. Ik heb een kabelaansluiting voor mijn internet en die loopt via een router. Ik kan dus draadloos internetten met deze laptop. Onlangs heb ik zo'n leuke minilaptop gekocht. Ook hier zit xp op. Ik wil graag met de "kleine" ook op internet. Hoe moet ik dat doen?? Als ik op de minilaptop naar beschikbare draadloze verbindingen zoek, vindt hij helaas niets. Ik weet heeeeel weinig van dit soort dingen en ik hoop dat iemand mij (stap voor stap) zou kunnen helpen met mijn grote probleem...
Bedankt!
M.V.G. Veronique

Dit zijn nu van die basisdingen die iedereen zou moeten kunnen. Hier is al zo vaak over geschreven. Maar goed...
Kijk in Apparaatbeheer of je bij netwerkadapters iets ziet zoals een geel uitroepteken.
Btw wat is het merk en type van het apparaat? Mss kun je van dat apparaatbeheer (te vinden in deze computer >> apparaatbeheer) een screendump posten?
Hier staat nog meer info : http://www.schoonepc.nl/instal/drivers.html

Laatst bewerkt:
@krolik, drivers installeren is geen basis voor het gebruik van een computer.
de vraagsteller zegt al dat zij/hij digibeet is.

Maar veronique070 vertel het merk en type eens.
En op die mini pc hoef je geen drivers te installeren hoor.
Meestal is het een knopje....zit er Windows 7 op en zo ja weet je ook welke versie

Ik vind dat je simpele dingen toch wel moet kunnen, zoals b.v. formatteren, email-accounts instellen en drivers installeren. Vaak kun je door te Googelen toch zelf wel dingen oplossen. Gelukkig ben ik niet van anderen afhankelijk.

veronique heeft het wel gewerkt?

@ puppie

nee, helaas
ik heb gekeken en er zijn geen gele tekens te bekennen. bij de netwerkadapters staan 2 dingen, een wireless lan card en een pci-e ethernet nic (?) in de eigenschappen staat dat allebei de apparaten goed werken...
dankjewel

Zit er op het toetsenbord bij de F2 toets een draadloos teken.
Kijk eens of de toetscombinatie Fn plus F2 indrukken wil helpen.
Er zit niet ergens een schakelaartje op de netbook die je moet omzetten.
Ik kan geen handleiding zo snel vinden op het internet.

bij f2 staat een kubusje met een zwart voorvak. fn f2 haalt niets bijzonders uit, mijn scherm werd even zwart en daarna niets. ik kan geen knopje of schuifje ontdekken aan de buitenkant van het apparaat.
sorry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan