tikken en vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotobo

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Mijn 2e harde schijf geeft telkens een tik, niet altijd maar om de 10 min en dan zit er weer een uur tussen.
Mijn hele systeem slaat vaak vast en soms is de schijf gewoon weg en na een herstart is ie er dan weer.
Gaat deze schijf kapot (6mnd oud) of is er iets anders.
Het is maxtor 80 gb,7200 rpm. Na het loskoppelen van de schijf heb ik er geen last meer van vastlopers, dus het zit hem in de 2e schijf.

Een harde schijf die tikt, dat kan niet goed zijn.
Je geeft zelf al aan dat als je hen los maakt er geen probleem meer is.
Een beter antwoord kun je dus niet krijgen.
De schijf is maar zes maand oud, snel terug naar de leverancier en omruilen, je hebt nu nog garantie.

Dus!!!!!

Dus geen het liefst niet eens maxblast uitvoeren, die fabrikanten zullen je altijd proberen een poot uit te draaien, als ze vragen of je iets hebt gedaan om het probleem te verhelpen en jij zegt braaf ja ik heb geprobeerd om........ dan is het al vaak van oooh dus uw hef vast iets gedaan wat niet mag of kon.
Gewoon nu eruit halen, inpakke en morgen terug gaan.

Dit wordt uit ervaring gezegd.
grtjs jjw

Je kan ook eens naar je IDE cable kijken. Toen ik die bij mij vervangen had was het afgelopen met het tikken.

Ik heb de harde schijf weer ingeplugt om mijn gegevens eraf te halen. Hij doet het weer, tikt niet meer maar is ontzettend traag. Over een dvd bakken wordt 2 uur gedaan. Is de schijf nu kapot of niet. Het bestand is ntfs, is dat goed. Mijn systeemkast staat nu open, kan het te warm geworden zijn, dat ie daardoor ging tikken en vastlopen.. Ik vind het ***** om terug te gaan want ik ben alles kwijt wat erop die schijf staat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan