Tikkend geluid en knipperende ontvanger van de muis.(USB fout?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hesteren

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2002
Ik heb een Medion Akoya P7700D met Windows Vista.

Als ik mijn PC opstart, geeft deze een heel snel tikkend geluid. Het lampje van de ontvanger van mijn draadloze muis knippert heel snel. De PC blijft zich in dit geval ook telkens opnieuw opstarten. Als ik op de enter knop druk, stopt het tikkend geluid en start de PC gewoon op.
De computer werkt verder gewoon zoals hij moet werken.
Als ik na gedane arbeid mijn computer in de "slaapstand" zet, gaat hij ook in de slaapstand.
Als ik na een tijdje weer naar de PC ga, is de slaapstandpositie weer ingeschakeld en mijn beeldscherm weer zichtbaar en de ontvanger van de draadloze muis staat weer volop te knipperen:evil:.

Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is?

Het tikkende geluid kan veroorzaakt worden door een ventilator die ergens tegen aanloopt of vol met stof zit.
Of een Harddisk die aan het crashen is.
Maak je kast eens open en hou een ventilator voorzichtig tegen (in het midden met je vinger afremmen)

Groeten Marcel

reactie op vorig antwoord

Het tikkende geluid kan veroorzaakt worden door een ventilator die ergens tegen aanloopt of vol met stof zit.
Of een Harddisk die aan het crashen is.
Maak je kast eens open en hou een ventilator voorzichtig tegen (in het midden met je vinger afremmen)

Groeten Marcel

Hoi Marcel,
Volgens mij ligt het echt niet aan de ventilator of stof in de computer.

Heb zelf het vermoeden dat het iets met de USB aansluiting te maken heeft.
Het is ook niet "constant"aanwezig.
Merk wel dat als het lampje op de muisontvanger knippert ik geen berichten in mijn outlook 2007 kan typen. Het wordt dan telkens afgebroken of de pc vraagt of ik het bestand wil opslaan.
Ook functioneert mijn startknop dan niet goed. Om de computer dan af te sluiten of opnieuw op te starten moet ik alt F4 gebruiken en de toetscombinatie in blijven drukken om in het scherm "opnieuw opstarten" of "afsluiten" te kunnen selecteren

Andere mogelijkheid is je HD.
Kijk eens in je eventlogs of er fouten staan in relatie tot je HD (eventvwr.msc).
Je zou ook een schijfcontrole uit kunnen voeren.

Groeten Marcel

Nog steeds het zelfde probleem

Ik heb inmiddels al veel programma's opnieuw geïnstalleerd. O.a Outlook. Want bij Outlook heb ik ook een probleem als ik een mail wil beantwoorden. Dan krijg ik soms een knipperend scherm met een pop-up venster van opslaan, doorgaan, annuleren. Dit is zeer irritant en moet dan in de meeste gevallen Outlook ook opnieuw opstarten.
Wie oh wie kan er een oplossing bieden. Zijn er nog medewerkers van Medion die ook op dit forum zitten en misschien vaker met dit probleem te maken hebben gehad?

We kunnen je alleen helpen als je antwoorden geeft op de vragen die aan je gesteld worden :)

Andere mogelijkheid is je HD.
Kijk eens in je eventlogs of er fouten staan in relatie tot je HD (eventvwr.msc).
Je zou ook een schijfcontrole uit kunnen voeren.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
We kunnen je alleen helpen als je antwoorden geeft op de vragen die aan je gesteld ..

Hallo Marcel,

Ik heb het volgende gedaan: schijfopruiming
Intensieve schijfcontrole met Tune-Up Utilities

eventvwr.msc gedraaid
De volgende fouten staan in de lijst van de afgelopen uren:
Gebeurtenis 10 Bron :WMI
Gebeurtenis 7001 Bron: Provider van gebeurtenissen logboek voor servicebeheer
Gebeurtenis 10005 Bron Distributed com
Gebeurtenis 10016 Bron Distributed com

Ik weet niet of dit ernstige fouten zijn en wat ik er mee moet doen.

Groet Charles

The fouten in je logs zijn volgens mij geen ernstige zaken die dit soort problemen veroorzaken.
Ik zou een tijdje ene bedrade muis aansluiten en kijken of het wegblijft.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan