Tikkend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pipoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Goedemorgen,

Mijn pc is gewend om dag en nacht aan te staan. Denk dat hij toch meestal wel een week achfter elkaar aan staat. Dit doet hij al een tijdje. Vandaag sta ik op en hoor ik een groot hard tikkend geluid.

Nu denk ik dat het bij mn voeding vandaan kom. Ik doe regelmatig dingen op me pc wat veel van hem vraagt en dat doet hij gewoon. Er zijn ook geen beschadigde sectoren. stof is met een stofzuiger onlangs vanaf de achterkant eruit gehaald. van binnen zou er nog stof kunnen zitten natuurlijk...

Nu vermoed ik dat het met voeding is....

2 vragen

1. kan dit me voeding zijn?
2. Hoe makkelijk is dit op te lossen? kan er bijvoorbeeld een nieuwe worden gekocht en probleem opgelost?

Groeten,

Pipoo!

Je kunt het beste even de PC openmaken en dan proberen te lokaliseren waar het geluid vandaan komt.

Het kan een harddisk zijn die een tikkend geluid geeft maar een een ventilator die niet meer goed is of een ventilator loop ergens tegen aan. Soms wil er wel eens een draadje tegen een ventilator aankomen wat vreemde geluiden geeft.

Mocht het de voeding zijn dan kun je hiervoor inderdaad een nieuwe kopen en is makkelijk te vervangen als je goed oplet hoe alles verbonden is.

Mocht de ventilator van de voeding defect zijn dan is deze ook te vervangen maar dan moet je wel technisiche zijn anders zou ik daar zeker niet aan beginnen.

Maar probeer eerst te achterhalen waar het precies vandaan komt dan pas weet je wat er echt aan de hand is en kunnen we je mogelijk verder helpen.

Je kunt het beste even de PC openmaken en dan proberen te lokaliseren waar het geluid vandaan komt.

Het kan een harddisk zijn die een tikkend geluid geeft maar een een ventilator die niet meer goed is of een ventilator loop ergens tegen aan. Soms wil er wel eens een draadje tegen een ventilator aankomen wat vreemde geluiden geeft.

Mocht het de voeding zijn dan kun je hiervoor inderdaad een nieuwe kopen en is makkelijk te vervangen als je goed oplet hoe alles verbonden is.

Mocht de ventilator van de voeding defect zijn dan is deze ook te vervangen maar dan moet je wel technisiche zijn anders zou ik daar zeker niet aan beginnen.

Maar probeer eerst te achterhalen waar het precies vandaan komt dan pas weet je wat er echt aan de hand is en kunnen we je mogelijk verder helpen.

Hey dank je wel voor je bericht.

Heb daar ook inderdaad over na zitten denken. Ben van plan om om half 11 ff een technisch iemand uit me kringetje te bellen. Hij is daar nogal handig mee. Maar daar hij nog op zn bed ligt, zal dat nu even moeilijk worden......

Berichtgeving volgt nog :p

als het een regelmatige tik is zoals bijv als je met de auto rijd voor lange tijd en je stopt de auto. dan hoor je ook tikjes vanuit de motor. Hoop dat ik beetje in de buurt zit. maar zo'n tik houdt in dat je harde schijf op het punt staat dood te gaan.
Maarja hoeft niet zo te zijn zoals in de vorige post, maar het kan geen kwaad om belangrijke zaken te back-uppen voordat het te laat is. Jouw pc staat niet voor niets dag en nacht aan;)

als het een regelmatige tik is zoals bijv als je met de auto rijd voor lange tijd en je stopt de auto. dan hoor je ook tikjes vanuit de motor. Hoop dat ik beetje in de buurt zit. maar zo'n tik houdt in dat je harde schijf op het punt staat dood te gaan.
Maarja hoeft niet zo te zijn zoals in de vorige post, maar het kan geen kwaad om belangrijke zaken te back-uppen voordat het te laat is. Jouw pc staat niet voor niets dag en nacht aan;)

het is in ieder geval geen regelmatige tik. Er is niet een bepaald systeem in vast te stellen. Geluid komt in ieder geval van achter vandaan.

maar inderdaad, kan niets missen van wat daarop staat ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan