• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Timer mail concepten

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik gebruik het voorbeeld bestandje in #7 om de mails in concepten te krijgen,
opstarten gebeurd door alt F8 enter

en onderstaande code in outlook om ze te verzenden, maar op dit moment wacht de code 10 seconden, en verstuurt dan alle mails in een keer. en dat is niet de bedoeling.
en ook bij deze code: opstarten gebeurd door alt F8 enter

Code:
Sub AlleEmailVerzenden()
    With Outlook.Application.GetNamespace("Mapi").GetDefaultFolder(16)
        Do While .Items.Count > 0
            .Items(1).Send
            WaitTime
        Loop
    End With
End Sub

Sub WaitTime()
    Dim T_EindTijd, T_StartTijd As Date
T_EindTijd = Time
T_EindTijd = DateAdd("s", 5, T_EindTijd) ' 5 seconden wachten
Do Until T_StartTijd >= T_EindTijd
T_StartTijd = Time ' verschil tussen huidige tijd en start-tijd
Loop
End Sub

Angela

Angela,

Ik roep de code met de wachttijd aan vanuit Excel in niet vanuit Outlook.

als jij dezelfde code gebruikt als ik, dan krijg ik nu de melding object vereist.
ik start dus nu de code in excel op.

Angela

Waarom heb ik de code nodig ?

Omdat ik 650 nieuwsbrieven iedere week verstuur, en ik er maar max 50 emaladressen in BBC kan zetten dan komen er 9 mails in concepten te staan.

en dan wil ik ze met de code om de 30 seconden versturen

als ik meer dan 50 e-mail adressen in eens verstuur ziet mijn provider dit als spam en wordt er niets verstuurd, en om de 30 seconden versturen is omdat de server van mijn provider dat niet aan kan.

Angela

Angela , jullie hebben een eigen domein naam a2b4u en je kan maar max 50 mails per keer verzenden en ook niet met een tijdinterval van 30 sec.
Duik eens in de faq van je provider en kijk eens of je niet op een andere dns kan ( mag ) gaan . Misschien een kleine uitbreiding op je contract ( paar eurotjes meer voor de hosting ) . Is maar een gedachte van mij omdat ik ook een eigen site heb en tot een paar jaar geleden bij TN mijn eigen dns settings deed ondertussen is de provider der achtergekomen en lukt het ook niet meer om dit " gratis " te doen .

Angela,

Met het bijgevoegd bestand moet het lukken.
als je het bestand opent, start dan met ALT+F8 de macro "VerstuurMeerdereMails"

Er worden dan 10 mails aangemaakt in de map concepten met als mail adres het adres dat in cel A1 staat.

Als de 10 concept mails zijn aangemaakt gaat excel ze automatisch versturen met tussenposen van 10 seconden.

P.s.: je hebt hopelijk rond 12:00 geen mail ontvangen met een vreemd subject.

Bijlagen

Hij loopt vast op Application.Wait

als ik Application. intyp krijg ik een keuze menu en daar staat ook helemaal geen Wait in.

Angela

Angela,

Zet dan op de plek waar ik Application.Wait ..... heb staan jouw code.

ja dat heb ik gisteren al gedaan, en dan verstuurd die ze allemaal tegelijk.

Want hij doet toch iets met die Application.Wait

Angela

Angela,

Kijk nog even naar de verwijzingen onder Extra.

Ik maak namelijk gebruik van zowel office 2003 als 2007.
Office 2003 > verwijzing naar office 11.0
Office 2007 > verwijzing naar office 12.0

Beste Superzeeuw,

Ik heb het voor elkaar, het lag aan de Libery van Outlook.

Ik blijf het toch vreemd vinden dat de code in Excel wel de mails stuk voor stuk met tussen pozen verstuurd, en als ik dezelfde code in Outlook zet hij alle mails in concepten tegelijk verstuurd.

Angela

Als je in Excel 'Application.Wait' gebruikt is dat een methode van Excel.
Outlook kent deze methode helemaal niet.
Het zou vreemd zijn als Outlook methodes, objekten en eigenschappen van andere programma's zou gebruiken.

Angela,

Het heeft even geduurd maar toch leuk dat het probleem is opgelost.

Beste snb,

Dank voor je reactie, dus de code (eventueel aangepast) , is niet werkend te maken voor Outlook ?

Angela

Beste Superzeeuw,

Ja idd, jij in ieder geval heel erg bedankt voor je hulp, en bovenal het geduld dat je kon opbrengen. Ik kan in ieder geval nu weer verder.
Nogmaals bedankt.

Angela

Jawel hoor, maar dan moet je wel gebruik maken van Outlook objekten en methoden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan