Luuknl
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 29 jan 2010
Ik ben vanmiddag even iets gaan maken.
Het lukt, maar ik loop tegen één probleem aan. Ik blijf maar de tekstbox "Hoi" krijgen, terwijl er in de code staat, dat die maar een keer moet worden weergegeven (aangezien na de msgbox staat: timer1.stop)
De code is:
Ik ben erachter gekomen dat de timer gewoon doorloopt totdat je op "Ok" drukt bij een van de messageboxen. Hoe los ik het op, dat het gewoon gelijk stopt?
Het lukt, maar ik loop tegen één probleem aan. Ik blijf maar de tekstbox "Hoi" krijgen, terwijl er in de code staat, dat die maar een keer moet worden weergegeven (aangezien na de msgbox staat: timer1.stop)
De code is:
Code:
Public Class Form1
Dim rndnmbr As Integer
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Label4.Visible = False
If TextBox1.Text = "" Or TextBox2.Text = "" Then
MsgBox("Please enter a number and an interval.")
Else
Timer1.Interval = TextBox2.Text
Timer1.Start()
End If
End Sub
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
If TextBox3.Text = TextBox1.Text Then
Label4.Visible = True
MsgBox("hoi")
Timer1.Stop()
Else
rndnmbr = TextBox1.Text * Rnd()
TextBox3.Text = rndnmbr
End If
End Sub
Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
Timer1.Stop()
MsgBox("Stopped")
End Sub
End Class
Ik ben erachter gekomen dat de timer gewoon doorloopt totdat je op "Ok" drukt bij een van de messageboxen. Hoe los ik het op, dat het gewoon gelijk stopt?