Timer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh94

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
hoi,

ik wil dat de tijd die de met de timer loopt word weergegeven op een label
dus ik stel een timer in op 5 min. dan word de tekst van de label de tijd van de resterende minuten... kan iemand mij hiermee helpen,
met vriendelijk groet,

Bart Hoogmoed
info@bctonline.nl
www.bctonline.nl

Tijd in label weergeven

Zet eerst een timer vanuit je toolbox in je formulier. Hieronder vind je de broncode. Je ziet dat ik ook een label gebruikt hebt met als naam lbltijd. lbldatum.text geeft de huidige datum weer. Voor de tijd syncroon te laten runnen met de werkelijke tijd zet bij de properties van de timer de interval op 1000.

Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
Timer1.Enabled = True
lblDatum.Text = (Format(Today, "dddd dd MMMM yyyy"))
lblTijd.Text = TimeString
End Sub

Groeten

Pitje

allereerst,
bedankt voor je reactie maar, nu krijg ik de niet de tijd van de timer maar de tijd die windows rechtsonderaan aangeeft in het klokje in de taskbar. ik wil graag dat de tijd van de timer in de label komt, en niet de tijd van windows.
met vriendelijke groet,

Bart Hoogmoed

zet je caption van et laben op bv. 100

in je code van je timer:

Code:
labelX.caption = labelX.caption - 1

zoiets?

nee dit werkt niet....
maar wel bedankt vor j reacite:D
Wat werkt er niet? Krijg je foutmeldingen? Gebeurt er iets anders dan je verwacht? Iets meer info is welkom.

Daarnaast is de optie van Vegras een heel eind wat je wilt. Als je het aantal minuten op je label zet en vervolgens je timer start, die een interval heeft van een minuut, en in de interval event de optie van Vegras zet, dan wordt het getal in de caption elke minuut 1'tje minder. Als de caption 0 is, dan moet je de actie uitvoeren die je aan het einde wilt doen.

Nu snap ik wat Vegras bedoeld. bedankt voor de reacties.

Wat werkt er niet? Krijg je foutmeldingen? Gebeurt er iets anders dan je verwacht? Iets meer info is welkom.

Daarnaast is de optie van Vegras een heel eind wat je wilt. Als je het aantal minuten op je label zet en vervolgens je timer start, die een interval heeft van een minuut, en in de interval event de optie van Vegras zet, dan wordt het getal in de caption elke minuut 1'tje minder. Als de caption 0 is, dan moet je de actie uitvoeren die je aan het einde wilt doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan