TimerTick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turion

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Ik weet niet of ik precies goed zit hier of dat ik nou bij VBA een topic moet plaatsen, in iedergeval ik ben al een tijdje aan het uitvogelen hoe een Timer werkt om het later ergens voor te gebruiken, alleen dit lukt mij niet. Heb al enkele dingen geprobeerd alleen ik krijg steeds de tekst uit de timer zich zelf. Nu heb ik opgezocht voor hoe het anders kon. Nu zag ik bij enkele gevallen.
Code:
 Timer1_Tick:
Label1.text += 1

Nu heb ik dat geprobeert alleen ik krijg een foutmelding tijdens het builden over dat Visual basic het niet om kon zetten in "Double"
Ik gebruik visual basic 2008

Als ik niet duidelijk ben zal ik wel eventuele extra informatie geven over wat ik bedoel. :)

Bedankt :D

een gok:

dat komt omdat de label.text een string is. En 1 een getal is. Dus, je moet de label.text eerst converten naar een double, dan de waarde optellen, en dan pas neerzetten.

zoiets:
Code:
label1.text = label1.text.toDouble() + 1
ofzo. Weet niet of de toDouble() functie bestaat.

:thumb:

een gok:

dat komt omdat de label.text een string is. En 1 een getal is. Dus, je moet de label.text eerst converten naar een double, dan de waarde optellen, en dan pas neerzetten.

zoiets:
Code:
label1.text = label1.text.toDouble() + 1
ofzo. Weet niet of de toDouble() functie bestaat.

Bedankt voor de snelle reactie :) alhoewel ik niet de tijd had om het in het weekend te lezen.
Ik krijg nu een fout dat 'to.Double' is not a member of 'string'

Code:
Public Class Form1

Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
        Label1.Text = Label1.Text.toDouble() + 1
    End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If Button.Enabled = True Then Timer1.Start()
    End Sub
End Class

is mijn code.

ja, ik weet dus niet of toDouble bestond, ik roep ook maar wat.

Probeer deze:
Code:
label1.text = CInt(label1.text) + 1
maakt er een int van (heel getal)

ja, ik weet dus niet of toDouble bestond, ik roep ook maar wat.

Probeer deze:
Code:
label1.text = CInt(label1.text) + 1
maakt er een int van (heel getal)

Perfect, werkt geweldig nu. Bedankt :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan