• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Timestamp + aantal afdrukken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
Private Sub cmb_afdruk_Click()
With Sheets("blad2")
    .[b5] = TextBox2.Value
    .[b7] = TextBox4.Value
    For i = 1 To Val(TextBox3.Value)
        .[b9] = "Pallet/colli" & Chr(10) & i & "/" & Val(TextBox3.Value)
        .Range("A1:B17").PrintOut
    Next
End With
Sheets("Binnengekomen goederen").[a:a].Find(TextBox1).Offset(, 3) = Date & " " & Time
Unload Me
End Sub
PS: Voor dit
Code:
Date & " " & Time
heeft MS de functie Now() uitgevonden.

Mijn fout , ik had in de code een 1 geplaatst idpv een i.

(Als je now() gebruikt moet je wel de celopmaak aanpassen)

Bijlagen

Maar het voordeel is dat het opgeslagen wordt als getal en niet als tekst dus als je later opzoekingen wil doen bespaar je jezelf heel wat miserie.

Goedemorgen,

Bedankt. We hebben deze week gebruikt om als test te draaien. Werkt goed! We willen alleen nog graag een aantal tabbladen beveiligen voor sommige gebruikers. Wanneer ik dit doe dan krijg ik een foutmelding, waarschijnlijk omdat hij niet naar het tabblad kan schrijven zonder wachtwoord. Is hier een oplossing voor?

In bijgaand bestand kijk je alle codes na en overal waar je Unprotect "wachtwoord" of Protect "wachtwoord" ziet staan vervang je het woord wachtwoord door het echte wachtwoord dat je gebruikt om je werkbladen te beveiligen.

Bijlagen

Thanks allemaal. Hiermee kan ik verder! Mocht er nog iets naar boven schieten dan kom ik terug op de lijn!

In bijgaand bestand kijk je alle codes na en overal waar je Unprotect "wachtwoord" of Protect "wachtwoord" ziet staan vervang je het woord wachtwoord door het echte wachtwoord dat je gebruikt om je werkbladen te beveiligen.
Hi Warme bakkertje,

Bedankt voor je hulp zover. Ik heb het allemaal aangepast, maar ik heb alleen nog een foutmelding als ik tabblad "binnengekomen goederen" beveilig. De melding geeft ie bij de timestamp. Ik wil dit blad namelijk voor een gedeelte wel beveiligen. Zou je daar nog naar willen/kunnen kijken?

gr. Jelle

Plaats het bestand zoals je het nu gebruikt en waarin de foutmelding voorkomt.

In de bijlage. Zowel bij het toevoegen van de timestamp (geautomatiseerd) krijg ik een melding als bij het drukken op de knop "afdrukken". De andere tabbladen dat werkt wel naar behoren.

Alvast bedankt! :)

Bijlagen

Ja, Zo kan ik het wel beveiligen. Thank!!

Sorry dat ik lastig ben, maar er is nog 1 ding wat me opvalt;
In het overzicht van de userform staan ook de regels die al afgedrukt zijn. Dit is niet nodig, het mogen alleen de NIET afgedrukte regels zijn die hier getoond worden. Ik ben zelf al aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet meer uit..

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
With Sheets("Binnengekomen goederen")
    .Unprotect "Ship@2"
    ListBox1.List = .Range("a1").CurrentRegion.Value
    With ListBox1
        For i = .ListCount - 1 To 1 Step -1
            If .List(i, 3) <> vbnillstring Then .RemoveItem i
        Next
    End With
    .Protect "Ship@2"
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
With Sheets("Binnengekomen goederen")
    .Unprotect "Ship@2"
    ListBox1.List = .Range("a1").CurrentRegion.Value
    With ListBox1
        For i = .ListCount - 1 To 1 Step -1
            If .List(i, 3) <> vbnillstring Then .RemoveItem i
        Next
    End With
    .Protect "Ship@2"
End With
End Sub
Wonderbaarlijk!

Bedankt! :)

Er zit een foutje in nl. vbnillstring moet vbNullString zijn.

Goedemorgen,

Sorry, me again. Ik krijg bij het afdrukken een foutmelding. Daarnaast is mijn datum sinds vandaag veranderd naar amerikaanse datum (mm-dd-yyyy). Zouden jullie hier eens naar kunnen kijken? Zeker het afdrukken is wat mij betreft vreemd. Het heeft hiervoor gewerkt, maar nu dus niet meer. Het lijkt aan de datum van het afdrukken te liggen.

Bijlagen

Kijk eens na of alles nu naar behoren werkt want ik zoveel heb moeten aanpassen omdat er zoveel mis ging in je bestand dat ik bang ben dat ik misschien ergens nog iets overgeslagen heb..

Bijlagen

Dag Warme bakkertje. Heul erg bedankt! Voor zover nu gemerkt werkt alles naar behoren. Je verdient een digitaal lintje!

Steek ik op mijn hoed. :)

Laat Faber het maar niet horen!
Oh! Geen COA medewerker maar Bakker.
Dat scheelt ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan