Timestamp-->Normale datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaWouter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mei 2002
Hallo,

ik heb in een script het volgende probleem...

Ik heb het command

$timestamp = date(ymdHi);
$thread_timestamp = $timestamp;
$artikel_timestamp = $timestamp;

Maar dat blijft via mysql en dan op de site een rare datum ziets als dit:

0311190148

Wie weet de code om dit als normale tijd weer te laten geven?

Kijk even op deze site over de verschillende opmaak mogelijkheden van date.

Laatst bewerkt:
hij moet ongeveer zo

("H:i:s d:m:Y");

Maar die zie ik nergens...

Tenminste niet $timestamp ==

$timestamp is alleen maar een varibele, deze wordt gevult met een waarde die date ophaalt, bij date moet je aangeven in welk format je de gegeven wilt hebben, dus;

$timestamp = date("H:i:s d:m:Y");
$thread_timestamp = $timestamp;
$artikel_timestamp = $timestamp;

zou moeten werken.

de 'rare' datum die je ziet is percies waar je om vroeg, namelijk jaarmaanddaguurmin (in die volgorde en aan elkaar geschreven -> date(ymdHi);

N.b. bij een datum gebruik je normaal geen : maar - als scheidingsteken; $timestamp = date("H:i:s d-m-Y");

Laatst bewerkt:
Ik heb het anders opgelost.....

$ts = $row["timestamp"];
$year = substr($ts,0,2);
$month = substr($ts,2,2);
$day = substr($ts,4,2);
$hour = substr($ts,6,2);
$min = substr($ts,8,2);

echo "$day-$month-$year / $hour:$min";

ik heb niet veel ervaring met timestamps, maar ik weet wel dat dat echo-en dat je daar doet heel slecht doet...
onderscheiding tussen variabelen, functies en pure output is belangrijk, vandaar dat ik een beetje nauwkeurigheid bij deze simpele programmeertaal toch wel een beetje vereist vind :)
PHP:
<?
echo ($day . "-" . $month . "-" . $year . " / " . $hour . ":" . $min);
?>
succes

Noot:

Ik had een hele mooie tut geschreven net, maar op mysterieuse wijze is die verdwenen. Heel jammer maar dat komt nog wel een keer.

Voor dit topic: timestamps kun je in php heel gemakkelijk doen met de functies date(), strftime() en time().

Gebruik de laatste om een timestamp te genereren. Het enige wat ik nog over had was een voorbeeldscript wat duidelijker was geweest mét de rest maar ik post hem (voor mijn eigen troost :confused: ) er toch maar bij:

PHP:
<?php

$stamp = 1063479825;

//Onderstaande uitwerkingen zijn gedaan met strftime() omdat ik daar het beste in ben, maar met wat aanpassingen kan het ook best met date() werken hoor.

echo strftime("%A %d %B %Y, %H:%M:%S", $stamp);

//Dit geeft dus: Saturday 13 September 2003, 21:03:45

echo "<br>\n";

echo strftime("%d %b %Y", $stamp);

//Dit geeft dus: 13 Sep 2003

echo "<br>\n";

echo strftime("%d-%m-%Y, %H:%M:%S", $stamp);

//Dit geeft dus: 13-09-2003, 21:03:45

echo "<br>\n";

/*
   Dit zijn slechts enkele voorbeelden. De complete lijst met conversie specifiers (%e enzo) kun je vinden op de php.net website.
*/

?>

Vrees niet, een oude versie moet nog wel ergens op flop staan, momenteel niet hier. Komt dus nog wel maar ff geduld dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan