tinymce editor installeren voor drupal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hallo,
Momenteel ben ik bezig met de mogelijkheden van drupal 7 verder te verken heb twee vraagjes.
1. Ik ben op het moment bezig om tinymce editor te installeren maar kan hem niet werkend krijgen kan iemand helpen met een duideijk handleiding liefst Nederlands maar Engels kan ook.
dit heb ik al gedaan voor Tiny:
- bestand gedownload en uitgepakt
- met ftp geplaatst in de map sites/all/modules/wysiswyg
- heb geen map libraries in sites/all waar het normaal zou moeten staan volgens de instructies van kickstart drupal 7.
ik heb via deze link https://drupal.org/project/libraries een map librariers kunnen aanmaken maar deze kwam terecht in de bovengenoemde map. en niet in de sites/all map.
- zelf aanmaken lukt ook niet.
2. Ik zou ook mijn site moeten updaten naar een nieuwere versie kan iemand mij hier ook even bij helpen.
alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
soms zijn er mensen met het zelfde idee en dan komt opensource
zie hoe zij het doen met 6 en mogelijks moet er niet veel aangepast worden
https://drupal.org/project/tinymce
mogelijks module downloaden onder map modules plaatsen readme lezen ik vermoed dat je hier al verder met kan
best maak onder de map sites een map met default en daaronder modules en plaats die daar in hierna zal je het gemakelijker krijgen voor nadien up tedaten

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik eerder CKEditor gebruiken (3.6.x versie, niet de nieuwste). Deze is stabieler wanneer je hem gaat gebruiken in combinatie met andere modules.

Om een wysiwyg editor makkelijk te kunnen gebruiken, moet je ook de wysiwyg module en de wysiwyg API module installeren. Zodra je dat gedaan hebt, wordt het denk ik wel duidelijk hoe je hem kunt toepassen.

deze commentaar staat er bij mij op de CKE editor : Do NOT download the "CKEditor for Drupal" edition.

Dat klopt!

Je hebt namelijk een Drupal module voor CKEditor, die moet je dus NIET hebben. Wanneer je CKEditor wilt gebruiken, moet je de plugin downloaden, niet de module installeren. ;)

Op deze pagina vind je de download van de plugins. Als je daar kijkt onder het blokje "Previous versions" zie je 3.6.6.1 staan. Die bedoel ik :).

Dat klopt ook. Als je de wysiwyg module hebt geinstalleerd, staat daar waar de de plugin kan plaatsen. Uit m'n hoofd was dat iets in de richting van "sites/all/libraries/ckeditor", maar dat moet je nog even nakijken.

Oke heb hem daarin geplaatst maar het wil niet werken volgens mij heb ik problemen met de map libraries had hem niet en heb hem zelf aangemaakt maar hte lukt niet. Heb ondertussen alles geïnstalleerd om de wysiswyg module te kunnen gebruiken wil het zometeen wel nog is nakijken. Hij staat nu hierin : domains/mijnkijkophetverleden.be/public_html/sites/all/libraries/ckeditor_3.6.6.1 maar die map libraries heb ik zelf moeten aanmaken. Ik heb het nagekeken maar krijg nog altijd dit te zien drupal.jpg en de bestanden staan in de juiste map pagina ook al vernieuwd en opnieuw ingelogd en uitgelogd.

Laatst bewerkt:
Als het goed is, ben je er bijna! verander de naam van de map ckeditor_3.6.6.1gewoon naar ckeditor.

heb ik gedaan en het verandert alleen in een andere kleur met de melding dat er een fout is . alleen het gedeelte van de CKEditor verandert van kleur(rood). Deze melding krijg ik: The version of CKEditor could not be detected.

Laatst bewerkt:
het is gelukt met de CKEditor heb nu het verwachte resultaat ik heb de map terug verwijderd en de onderliggende map met enkel de naam van de editor in de juiste map gezet op dezelfde manier Tinymce gedaan en ook dat werkte feilloos nu alvast bedankt voor de hulp nu zou ik enkel nog de versi moeten upgraden van drupal want krijg deze melding : Er is een beveiligingsupdate voor de Drupal-versie van deze website beschikbaar. Om de veiligheid van de server te verzekeren moet u het systeem direct bijwerken naar de nieuwste versie. Bekijk de pagina beschikbare updates voor meer informatie en om de ontbrekende updates te installeren.

Laatst bewerkt:
bestaat er een module om dat automatisch te doen? Heb al liggen zoeken maar weet niet hoe ik die update moet uitvoeren. Zie tweede deel van mijn vraag. Ik werk met de handleiding van drupal.be maar het lukt niet erg. heb de nodige map gedownload en heb ham al op de hosting geplaatst waar moet ik de map zetten opdat de melding dat de site moet geupdate worden verdwijnt?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan