tinyxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik heb op een oudere laptop TinyXP geinstalleerd omdat het beestje te langzaam is voor een volledige XP-installatie. Enige probleem is dat de pci-cardbus drivers (pci to cardbus bridge) niet geinstalleerd worden. Helaas zijn deze drivers ook niet te vinden op Internet. Is het mogelijk deze drivers te extracten vanaf een echte XP cd? Zo ja, hoe?
Het gaat hiet trouwens om een Toshiba Satellite Pro sp6000 (model ps600e-01nye-nl)

Laatst bewerkt:
Kijk of je hier de drivers kunt downloaden die je nodig hebt.
Juiste type laptop selecteren, juiste besturingssysteem, en dan klikken op de Zoek.

Zie hieronder welke selectie je moet maken.

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• toshiba_6000.JPG
    toshiba_6000.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 104
Bedankt voor je reactie. Ik heb daar inderdaad alle mogelijke drivers al vandaan gehaald, helaas zitten daar geen pci-cardbus drivers bij. Ook hier heb ik de chipset drivers al vandaan gehaald, maar ook dat werkt niet. Enige manier leek me de drivers van de XP cd af te halen, maar hoe?

Kun je even de zgn. PCIID geven? Dat is in apparaatbeheer dubbelklikken op het apparaat waar je nu de drivers niet van hebt, dan klikken op tabblad Details.
Daar dan even de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX opzoeken en doorgeven op het forum.

Tijs.

Hierbij de informatie betreffende het apparaat:
PCI\VEN_1179&DEV_0617&SUBSYS_00011179&REV_32\3&61AAA01&0&88

Hopelijk geeft dit resultaat :)

Het is een Toshiba ToPIC100 CardBus Controller
In pcmcia.inf in de \windows\inf map staat de installatie van de driver (bij mij althans).
Als ik het goed zie heeft die alleen PCMCIA.SYS nodig van de originele XP cd.
Je kunt pcmcia.sys vinden in (o.a.) i386\Driver.Cab van een officiele XP cd, die je in XP zelf kunt openen door erop te dubbelklikken. Je kunt dan vandaaruit pcmcia.sys kopieren in je \windows\system32\drivers map, maar lees even wat hieronder staat.

Omdat je ook pcmcia.inf nodig hebt, kun je het volgende doen (met een originele XP cd in de cd-rom drive, D: vervangen door wat bij jou cd cd-romspeler voor schijfletter heeft):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k expand D:\i386\pcmcia.in_ %windir%\inf\pcmcia.inf
Je kunt ook direct pcmcia.sys uitpakken (weer een originele XP cd in de cd-rom drive, D: vervangen door wat bij jou cd cd-romspeler voor schijfletter heeft):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k expand D:\i386\pcmcia.sy_ %windir%\system32\drivers\pcmcia.sys

Met een beetje mazzel herkent XP dan direct na de volgende herstart je apparaat dat nu geen driver heeft.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik ga dit vanavond uitproberen. Zou mooi zijn als dit er uiteindelijk voor kan zorgen dat ik de wireless adapter kan gebruiken.

Het is uiteindelijk gelukt hoor! Het kostte wat tijd maar de pcmcia wlan adapter werkt nu. bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan