Waarde lezers,
Het gebeurt iedereen wel eens. Je hebt een stukje geschreven en dan blijkt de Numlock toets al die tijd te zijn ingedrukt, want velen letten - net als ik - niet op het al dan niet brandende ledje. Hoe een geluidje aan de Numlock toegevoegd kan worden in vorige versies van Windows zoals XP zullen de meesten wel weten.
Met Vista is dat echter even speuren, dus vertel ik even hoe dat moet:
U houdt de Num Lock-toets 5 seconden ingedrukt.
Dan verschijnt er een schermpje.
Klik op JA
Ik heb niet kunnen vinden hoe het geluid desgewenst weer moet worden uitgeschakeld, maar ik kwam er proefondervindelijk achter dat het dan voldoende is om de Numlock toets wederom 5 seconden in te drukken en dan is het weergeven van het peipje bij gebruik van CapsLock en NumLock weer opgeheven.
Attentie: Het knipsel-plaatje onderaan betreft het schermpje dat u te zien krijgt bij Vista na het 5 seconden indrukken van NumLock
Kunt u de Num Lock-toets niet vinden? Op sommige toetsenborden staan alleen de letters Num op deze toets
===============================================
Zo ging dat in XP.
Voor Windows XP:
Klik op Start
Klik op Configuratiescherm
Klik op Toegankelijkheidsopties
Klik op tabblad Toetsenbord
Klik een vinkje voor Schakeltoetsen gebruiken
Klik op Toepassen
Klik op OK
Het gebeurt iedereen wel eens. Je hebt een stukje geschreven en dan blijkt de Numlock toets al die tijd te zijn ingedrukt, want velen letten - net als ik - niet op het al dan niet brandende ledje. Hoe een geluidje aan de Numlock toegevoegd kan worden in vorige versies van Windows zoals XP zullen de meesten wel weten.
Met Vista is dat echter even speuren, dus vertel ik even hoe dat moet:
U houdt de Num Lock-toets 5 seconden ingedrukt.
Dan verschijnt er een schermpje.
Klik op JA
Ik heb niet kunnen vinden hoe het geluid desgewenst weer moet worden uitgeschakeld, maar ik kwam er proefondervindelijk achter dat het dan voldoende is om de Numlock toets wederom 5 seconden in te drukken en dan is het weergeven van het peipje bij gebruik van CapsLock en NumLock weer opgeheven.
Attentie: Het knipsel-plaatje onderaan betreft het schermpje dat u te zien krijgt bij Vista na het 5 seconden indrukken van NumLock
Kunt u de Num Lock-toets niet vinden? Op sommige toetsenborden staan alleen de letters Num op deze toets
===============================================
Zo ging dat in XP.
Voor Windows XP:
Klik op Start
Klik op Configuratiescherm
Klik op Toegankelijkheidsopties
Klik op tabblad Toetsenbord
Klik een vinkje voor Schakeltoetsen gebruiken
Klik op Toepassen
Klik op OK
Bijlagen
Laatst bewerkt: