TIP: Oplossing voor Firefox en hyperthreading

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
532
Hi,

Firefox en sommige andere software programma's (bijv. regcleaner 4.1) hebben problemen op een computer die een hyperthreading processor gebruikt.

Ikzelf heb dit ondervonden bij een PIV 3 Ghz. Firefox bleef bij mij om de paar seconden een paar seconden hangen en herstelde zelf maar even later hing die weer. Dat ging zo maar door. Regcleaner wilde wel starten maar bleef bij het scannen van het register hangen.

Na veel zoeken op het internet en ontzettend veel proberen van verschillende oplossingen kwam ik erachter dat je beide programma's stabiel kunt gebruiken als je ze via de taakmanager 1 processor toewijst. Dit kun je doen door met rechts op het juiste proces te klikken en "Affiniteit instellen" te kiezen. Daar vink je 1 processor uit en dan werkt het.

Ik kon de software weer gebruiken maar iedere keer als je het programma opnieuw opstart moet je de affiniteit opnieuw instellen. Dat is niet handig. Onderstaande oplossing zorgt ervoor dat Windows dit onthoudt. Zelfs na het afsluiten van de computer blijft het werken.

OPGELET: dit werkt op Uni processor systemen met een Hyperthreading processor en op Multi processor systemen met of zonder hyperthreading. Alleen NT gebaseerde Windows platformen kunnen deze oplossing aan.

1. Download imagecfg.exe (typ in google en je hebt het zo gevonden).

2. Zorg ervoor dat je het programma imagecfg.exe in de \system32\ folder plaatst.

3. Run dit commando vanaf de RUNBOX waar je het pad vervangt met het pad naar de applicatie op jou computer:


imagecfg -a 0x1 C:\Progra~1\Mozill~1\firefox.exe


4. Vanaf dat moment is het geregeld.

Voor Regcleaner zou het zijn:

imagecfg -a 0x1 c:\progra~1\Regcle~1\RegCleanr.exe

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

EDIT 24/07/2005

Afhankelijk van het pad kan het nodig zijn om eerst de dosbox te starten vanuit daar met "cd" commando's de map op te zoeken en dan de imagecfg commando's uit te voeren.

Je kunt dit tot 32 processors gebruiken.
Proc 1 = 0x1
Proc 2 = 0x2
Proc 3 = 0x4
Proc 4 = 0x8
Proc 5 = 0x10
Proc 6 = 0x20
Proc 7 = 0x40
Proc 8 = 0x80
Proc 9 = 0x100
in hetzelfde ritme gaat het door
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan