Tip voor Dualphone 3088 bezitters

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Mijn Dualphone 3088 met extra handset werkt prima via Skype en gewoon, maar er is een probleem waar anderen ongetwijfeld ook last van hebben.
Bij het invoeren van landlijn-telefoonnummers (='gewone' telefoonnummers) in het adresboek moet je ook de landcode en daarna het netnummer zonder 0 invoeren. Dat werkt dan verder prima, met uitzondering van telefoonnummers met je eigen Nederlandse netnummer. Bel je zo'n nummer vanuit je adresboek, dan krijg je de melding dat het nummer niet in gebruik is. Toets je hetzelfde nummer handmatig in, dan werkt het wel.
Dus woon je bijvoorbeeld in Amsterdam (020) dan kun je al je relaties met 020 niet vanuit het adresboek bellen, maar moet je hun nummers volledig intoetsen en dat is lastig.
Volgens de importeur is het probleem bij de fabrikant bekend en wordt aan een oplossing (een update) gewerkt. Slechte zaak dat deze essentiele tekortkoming niet in de documentatie, in de folders en op de websites van leveranciers wordt vermeld.

020 nummers

Het is bekend dat ook voor nummers in je eigen land en stad je ook de 031 ervoor moet zetten dan werkt het wel.

Het is bekend dat ook voor nummers in je eigen land en stad je ook de 031 ervoor moet zetten dan werkt het wel.

Dat is inderdaad ook precies wat ik zeg: dat er ook in eigen land 031 voor moet, gevolgd door het netnummer zonder de eerste 0. Maar het werkt NIET als het om telefoonnummers gaat met hetzelfde netnummer als van jezelf!
Mijn eigen netnummer is 035 en dat heb ik ingegeven bij de installatie van de Dualphone. Alle nummers in mijn adresboek die zijn ingevoerd met 03135.... zijn niet vanuit het adresboek te bellen (alle andere netnummers wel). Handmatig het nummer intoetsen met 03135... werkt wel.
Volgens de importeur is het een bij hem bekend probleem. Vreemd als het bij jou dan wel werkt. Of het moet zijn dat die software update al is doorgevoerd zonder dat ik dat weet.

re:

Je hebt volkomen gelijk, helaas heb ik niet zelf de test gedaan met m'n eigen netnummer:mad:
Mijn verontschuldiging voor het niet juist lezen.

Tot op heden heb ik nog steeds geen update die dit probleem oplost. Dus heb ik de fabrikant RTX in Denemarken gemaild. Ze kennen het probleem helemaal niet! Volgens hen moet het gewoon werken als je voor het abonneenummer het landnummer en netnummer zonder 0 invult. Dat is volgens de handleiding en zo heb ik het ook gedaan. Resultaat: het adresboek werkt prima met alle netnummers, maar niet als het een nummer is met mijn eigen netnummer. Ik heb ze dat weer gemaild. Ben benieuwd.

RTX reageert blijkbaar niet meer. Inmiddels is mijn extra handset ter ziele (viel ineens uit en opladen deed het niet meer, ook met volle nieuwe accuutjes viel hij uit). Volgens SkypeShop niet meer te repareren en ze leveren ook geen RTX 3088 of andere skypetelefoons meer. Heb wel keurig mijn geld teruggekregen. Omdat ik een extra handset nodig heb, ben ik op internet gaan zoeken, maar ook waar hij leverbaar staat hebben ze hem niet (soms nog wel de basisset). Telefonisch kreeg ik te horen dat hij ook niet meer komt. Sommige leveranciers meldden te zijn gestopt met RTX omdat de fabrikant ze nooit informeert over nieuwe versies of updates. Klopt, want ik vond wel een 4088 op internet waar de shops niets van weten. Vreemd allemaal. Je ziet nu wel de veel goedkopere dualphone van General Electric aangeboden, maar met veel negatieve reviews en de fabrikant geeft niet thuis als je problemen meldt. Heb nu noodgedwongen de Philips dualphone aangeschaft. Is duur, maar bij Cool Blue (vrijdagavond half elf besteld-zaterdagmiddag in huis!) krijg je op dit moment de extra handset gratis. De Philips heeft een ingebouwd antwoordapparaat en werkt perfect. Ook niet meer het netnummerprobleem dat ik bij de 3088 had. Toch jammer want ik was verder heel tevreden over de 3088.

Dit topic is uit 2010, het is niet de bedoeling hier nog op te reageren na die tijd ook al is het je eigen topic.
Wegens de leeftijd van het topic gaat deze dan ook op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan