Tip voor Motorola Surfboard kabelmodem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hepyro

Banned
Lid geworden
17 apr 2003
Hoi! Mocht je problemen hebben met je internetverbinding en je hebt een Surfboard modem van Motorola (meestal geleverd door Multikabel) dan moet je eens kijken op de volgende page: 192.168.100.1 je komt dan in het hoofdmenu van het kabelmodem (ook als het netwerk van de provider platligt kan je hier komen) en kijk dan bij "Logs" je ziet dan precies net zoals bijv in het logboek van windows wat voor foutmeldingen er staan en zo kan je de helpdesk veel nauwkeuriger duidelijk maken wat er aan de hand is en kunnen zij je ook veel beter van dienst zijn.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Groet,

Hepyro

PS: je kan nu ook op een simpele manier het modem resetten ipv de stekker er uit te moeten halen, ga dan naar config en daar zie je onderaan een knop met "restart kabelmodem" klik erop en hupsakee! modem reboot;)

He dat is beter.. zouden die Terayon modems van Chello ook zoeits hebben?

Heel handig idd, omdat ik ook zo'n Surfboard modem van Motorola heb.

Geplaatst door lokoloko
dit adres werkt bij alle modems

Raar, hier niet..
Ping-statistieken voor 192.168.100.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms

Ships :o...nu weet ik pas wat voor modem ik heb, qua Multikabel (modem is nogal verstopt en heb net op doos gekeken), lijkt me harrie-handig die site, als ik er wat van ga snappen komt het zeker van pas tzt! :thumb:

Zoiets krijg je te zien dan:

attachment.php

Bijlagen

• logs.jpg
    logs.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 336
Zo kan je ook zien wat het serie nummer van je modem is :D( hoef je niet van het eitiket over te schrijven )

Als je het niet erg vindt, ik heb via wanadoo/casema cable een surfboard motorola, en ik kan toch mooi niet op komen, iemand een idee wat er mis is?

Als je het niet erg vindt, ik heb via wanadoo/casema cable een surfboard motorola, en ik kan toch mooi niet op komen, iemand een idee wat er mis is?

Kan je anders ff een screenshot maken. En op www.myimager.com neerzetten en dan in het volgende bericht ff de url geven

Je moet een screenshot maken. Met Print Screen rechts van F12 dan moet je nar paint, dan doe je plakken dan sla je het bestand op. dan stuur je me een mail naar rubie-the-sysop@chello.nl met de screenshot als bijlage dan zet ik hem wel in me volgende bericht

Ik weet wel hoe ik printscreens kan maken hoor, maar waarvan?

Wat kan je ermee, ik vroeg alleen maar, waar kan het aan liggen als ik op die surfboard niet kan komen met dat ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan