tip voor winxp met 512mb geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Dit is een tip om programmas sneller te laten starten

Type regedit bij start, uitvoeren
Klik op + bij hkey local machine
+ system
+current control set
+control
+ session manager
+memory management
dubbelklik rechts op disabelpagingexcutive
verander de waarde 0 in 1

rebooten

Bij mij werkt alles een stuk sneller. Als niemand mij de nadelen kan vertellen hou ik het lekker zo:D
Groetjes, Tanja

Laatst bewerkt:
Volgens mij laad alles zich nu in het intern geheugen. Voorheen werd er een swapfile als ''reserve'' gebruikt, die nu uit is geschakeld. Ook wel het virtueel geheugen genaamd.

klopt, zo had ik het ook begrepen. Zitten daar nadelen aan?

Groetjes, Tanja

Weet ik niet. Ik ben een grote game-fanaat en wil zo veel mogelijk geheugen vrijhouden voor me (zware) games en programma's.

Dus als de games/progjes slecht zou gaan lopen, als ik dit ook zou doen, weet ik niet....

Enige "zware" game die ik speel is Harry Potter:D Ik geloof niet dat ik daar last mee krijg. Ik ben blij dat hij sneller is en dacht dat anderen er misschien ook wat aan hadden. Maar je hebt wel gelijk als je veel games doet.

Groetjes, Tanja

waarom zou je in je regedit gaan zitten als je het ook zonder regedit kan uitschakelen? Via rechtermuisknop op deze computer en dan ergens in een menu'tje...

Bedoel je bij prestaties? met dat virtuele geheugen? Is dat hetzelfde dan?
Groetjes, Tanja

Dat heb ik begrepen ja, omdat je anders te weinig intern geheugen overhoudt. Maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.
Groetjes, Tanja

[edit]ik heb het artikel nog nagelezen. Ze zeggen zelf: begin er niet aan als je systeem minder dan 512 mb geheugen heeft[/edit]

Laatst bewerkt:
kan natuurlijk ook met minder.. maar dat virtuele geheugen zorgt ervoor dat het ram niet vol komt, door een stukje harde schijf ook als soort ram te gebruiken...

als je bijv maar 256 hebt en die functie uit hebt staan dan zou dat juist een negatieve werking hebben, omdat je te weinig ram hebt...

Ik zou het pas echt aanraden vanaf de 768 mb..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan