TIP =>Windows Commander

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Het is niet echt een vraag, maar meer ff een herinnering voor sommige mensen, en een tip voor de nog niet wetenden onder ons.

Het programma "windows Commander"
Wie gebruikt het tegenwoordig nog?

Ik heb het net weer her-ontdekt op mijn pc.
Ik had Powerpoint bestanden (pps)
Maar zaten ook bij die hij anders openden...niet als zo`n presentatie die automatisch gaat, maar waar je alle pagina`s al voor je ziet. (ppt)
En met behulp van Win. Com. Heb ik ze allemaal om kunnen zetten in (pps-bestanden) Super gewoon, heleboel ergernissen weg!

En dat zelfde ben ik straks van plan te doen met die bestanden die niet te openen zijn...dat zijn plaatjes, zodat die ook weer mee werken, zonder omslachtige weg, rechtermuisknop => openen met... en dan progje kiezen, en een volgende keer net zo.

Ben heel erg blij met mijn her-ontdekking, en hoop anderen hier een hele dienst mee te bewijzen.
Ik heb een niet geregistreerde versie, maar net als met winzip, moet je dan telkens of een 1, of een 2 of een 3 kiezen, maar werkt wel goed.

Zijn er misschien mensen bij die denkend at ik nog omslachtig te werk ga? en mij een ander progje aan bevelen, laat het me gerust weten :-)

Met Vriendelijke Groet,
MrDennis

Windows Commander heeft vele heel handige functies en is vaak aan te bevelen. :D Maar het heet tegenwoordig wel Total Commander, om gezeur met Bill Gates te voorkomen.

Het heet tegenwoordig totalcommander Gr. rama

ik gebruik dit programma al jaren
het is gewoon heel makelijk om bestanden over te zetten.
maar ook het in en uit pakken
ik gebruik het zelf om mijn website via ftp te uploaden

Ik heb een oud laptopje zonder CD-speler. Er staat ook geen operating-system meer op. Kan ik TOTAL COMMANDER gebruiken om er iets op te zetten?

Groetjes - Marrosi

nee dat zal helaas niet gaan
voor total commander heb je wel een os nodig
ik dacht van af win 95 maar weet het niet zeker.
wel kan je dos op die laptop zetten en dan de oude norton commander gebruiken.
want voor dos heb je nog programma's die je kunt linken via de com of paralel poort.
zo zou je er bestanden op kunnen krijgen.

Bedankt voor de tip, Ron.

Ik ga dat eens proberen.

DOS 5.0 heb ik nog wel liggen.

Weet jij of Norton Commander ergens te downloaden is?

Groetjes van Marrosi

Hallo Marrosi.

Het is wel mogelijk om met totalcomander verbinding te maken met je laptop.

Hiervoor heb je het tooltje lptdos.exe nodig, hier te downloaden.
Zet het tooltje op een bootflop, en boot de laptop hiermee, en startdaarna het tooltje.
Maak daarna verbinding met total commander met de laptop, met een andere computer.

Groetjes Erik Rothuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan