Tipje voor casefans

Status
Niet open voor verdere reacties.

EOLKANE

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Berichten
22
Waar ben ik??

Ik weet niet of ik hier moet zijn maar ik heb een vraag...wat betekent Powerfan below treshold!!! en wat doe je eraan...A.U.B.
 
Hallo beste case modders

Ok ik ben nogal een noob in deze dingen dus vergeef me men traag begrijpen...

kzou graag men fan op 7V laten lopen zodat hij een stukje stiller gaat, ik heb ondertussen al begrepen dat je als fanvoeding dan 2 andere draadjes moet gebruiken,

1tje van 12 volt en 1tje van 5V ... klopt dit nog ?
zodat het verschil 7V maakt.

Nu is de vraag welke draadjes zijn dit juist en vanwaar zou ik ze best aftakken ... (juist achter de voeding?)

en kabelrounding, maakt dit zoveel verschil in °C ?

kheb juist de extra interactieve desktop van dit forum achter de rug dus nu kan ik netjes men t° opvolgen :p

bedankt !
amorphis

>>> aangepast ! <<<
Laat al maar ik heb het al gevonden :D ... staat bovenaan topic ... dus je fan gewoon op de rood en geel van je voeding aansluiten :eek: ... tof morgen (straks) eens proberen
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook omzet stukjes van molex naar fan aansluitingen en zelfs naar meerder fan aansluitingen, ook handig.... maar steve's truukje is nog steeds mijn favo vanwege de gratis kosten....
Steve enig idee hoe ik zelf iets kan fixen waarmee ik een soort dustvager heb voor me intake fans, dus een sort filter, is die van een oude stofzuiger ook bruikbaar of heb je dan geen airflow meer? Enige tips welkom dus...
 
Geplaatst door BBKiller4Life
soort dustvager heb voor me intake fans, dus een sort filter, is die van een oude stofzuiger ook bruikbaar of heb je dan geen airflow meer? Enige tips welkom dus...
Je kan die dingen kopen Fanfilters met een gril waarin de filter komt.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van die filters.
Je geeft zelf al aan de airflow wordt minder.
Stof komt er evengoed in je kast tenzij je alle gaatjes waar "valse" lucht in komt dicht plakt.
 
Je hebt bijna evenveel airflow hoor. Bij mij werkt het iig goed, ik heb zo goed als geen stof in m'n kast.

Maare, wat zijn 'gratis kosten'? :p
 
En ik zit in België op school.. Vreemd, de Belgen staan er toch om bekend dat hun taalgebruik beter is dan dat van de bovenburen.. Zonder dollen, kijk maar eens naar Tien Voor Taal.
 
Heb dit topic al eens eerder doorgelezen, maar ik wou vandaag ff mijn luidruchtige 12cm fan van Titan op 7V of op 5V laten lopen... Toen ik het de vorige keer las, stond er een mooi tekeningetje en een heel verhaal hoe je het moest doen, maar ik kan dat niet meer vinden... ligt em dat nou aan mij of staat het er niet meer op?

Als ik dus op die link klik, krijg ik dus deze pagine ervoor en klik ik op pagina 2, komt er helemaal niks...

Iemand hier oplossing voor? Wil er graag mee beginnen
 
Geplaatst door Computerfreak
Heb dit topic al eens eerder doorgelezen, maar ik wou vandaag ff mijn luidruchtige 12cm fan van Titan op 7V of op 5V laten lopen... Toen ik het de vorige keer las, stond er een mooi tekeningetje en een heel verhaal hoe je het moest doen, maar ik kan dat niet meer vinden... ligt em dat nou aan mij of staat het er niet meer op?

Als ik dus op die link klik, krijg ik dus deze pagine ervoor en klik ik op pagina 2, komt er helemaal niks...

Iemand hier oplossing voor? Wil er graag mee beginnen
Zoek je dit tekeningetje soms?
psplug.gif

Bron plus nog wat uitleg;
http://www.heatsink-guide.com/psplug.htm
 
Heb em nu op 7V lopen. Maar kan ik nu ook op een 1 of andere manier er achter komen op welke rpm hij nu loopt?
 
Geplaatst door Computerfreak
Heb em nu op 7V lopen. Maar kan ik nu ook op een 1 of andere manier er achter komen op welke rpm hij nu loopt?
Heb je drie draadjes op die fan die op 7V loopt?
 
Heb de rode van de fan op de gele van de molex en de zwarte van de fan op de rode van de molex:cool: En hij is fluisterstil... Nu is de CPU cooler te lawaaierig:(
 
crash heb 3 silent fans van zalman dus fan rood naar geel molex en zwart fan naar rood molex ? moet je nog wat instellen in je bios voordat je hem op 7 volt (power manangement) wil laten lopen ? en nog iets in me kast zitten ontluchtingsgaten kan ik hier achter een filter maken zodat er minder lawaai uit de kast komt. ik heb me 3 fans aangesloten op een gatewatch werken ze dan ook nadat ik de draadjes anders heb aangesloten op de molex ?
 
Je hoeft niks in het Bios te veranderen voor die 7 volt. Die 7 volt krijg je als je het aansluit, zoals het schemaatje aangeeft.

Ik heb de fan's die op 7 volt draaien op m'n Digidoc 5 aangesloten.
 
wat computerfreak heeft gedaan lukt me niet met een test fan. heb een 3 pin van me fan gesplits zoals daar stond maar werkt niet als ik hem op me mobo aansluit
draadjes origineel dan doet ie het wel
 
Heel interressant. Ik ben iemand die zich net voor dit soort dingen begint te interresseren. Het ging een stukje omhoog over een splitsertje van voeding van molex aansluitingen. Dat heb ik nodig maar als ik dat niet kan vinden wil ik dit doen. Hoe is het voor mij te begrijpen hoe ik dit moet doen?

p.s ik heb de links bekeken en kan het tot op globaal opervlakte volgen.
 
Het lijkt mij niet meer nuttig om in een belegen topic als deze nog te reageren.
Open je zelf even een eigen topic?
Dan gaat deze op slot. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan