Tips gevraagd voor kopen van receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Mijn mediasysteem begint zich behoorlijk uit te breiden, en langzamerhand kom ik in- en uitgangen te kort. Ik heb dus een audio en video receiver nodig om alles mooi in één systeem aan te kunnen sluiten. Ik weet echter niet goed wat de mogelijkheden zijn (voor een klein prijsje), dus hopelijk is hier iemand die mij kan adviseren.

De volgende ingangen zijn nodig:
- 3x hdmi (Digitale TV, Xbox360 en Raspberry Pi)

En de volgende uitgangen:
- 1x stereo mini-jack (mag ook dual coax zijn)
- 1x of 2x optical out
- 1x hdmi

Is het trouwens mogelijk dat er meerdere audiouitgangen (optical en stereo) tegelijkertijd werken? Ik weet ook niet zeker over 'receiver' wel de juiste term is voor wat ik zoek.
Alvast bedankt!

Ik zou zeggen: Doe hier je voordeel mee.

€1299 is niet echt wat ik versta onder voordeel... Ik heb al allerlei websites gevonden, maar receivers/switches/converters zijn er in allerlei prijzen, maten en specificaties. Ik vroeg me vooral af welke zoektermen ik moet gebruiken voor hetgene waar ik naar op zoek ben. Het gaat vooral om het wisselen van hdmi kanalen, en dat 5.1 audio apart naar een optische kabel wordt omgezet (naar een versterker).

Nou nou, ik zie op de meeste recievers alle opties die je hebben wilt. Vanafprijs 209,- euro, bijna geen van allen hebben helaas een optische (audio) uitgang. Ook de hele dure niet. Waarom een optische uitgang naar een versterker als de receivers allemaal zelf al versterkers zijn. De wens tussen switchen van hdmi bronnen is voor geen enkele genoemde receiver een probleem.

In dat geval is voor jou het allerbelangrijkste de aantal hdmi in bronnen en de hdmi uitgang

Laatst bewerkt:
De losse optische kabel is daadwerkelijk van belang voor mij. Ik heb namelijk een complete surroundset met versterker, en die accepteert als 5.1 input enkel optisch signaal (dat was in het tijdperk voordat hdmi bestond), of 5 aparte kanalen. Aangezien 5.1 geluid tegenwoordig in het hdmi-signaal 'ingebakken' zit moet deze gedecodeerd worden voor de versterker. Ik kan de surround speakers en subwoofer niet apart aansluiten op een receiver.

Ik kwam zojuist dit dingetje tegen op eBay: http://www.ebay.com/itm/281168412747, volgens mij voldoet die aan mijn eisen en is een flink stuk goedkoper dan de minimumprijs op receiverstore.nl. Het nadeel is natuurlijk dat je geen garantie hebt op eBay, maar ik heb dit soort kleine kastjes nog niet in Nederlandse (web)winkels gezien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan