Tips installeren w98 + software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pete14

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
126
Ik wil mijn PC opschonen en heb een 2e hd aangeschaft. Nu wil ik alle software van de oude naar de nieuwe hd verplaatsen - op de nieuwe hd ook w98 installeren en als laatste de oude hd formatteren zodat ik met een schone lei kan beginnen.
Is dit mogelijk - hoe zit het met het register ??
Bvd
 
Geplaatst door Pete14
Ik wil mijn PC opschonen en heb een 2e hd aangeschaft. Nu wil ik alle software van de oude naar de nieuwe hd verplaatsen - op de nieuwe hd ook w98 installeren en als laatste de oude hd formatteren zodat ik met een schone lei kan beginnen.
Is dit mogelijk - hoe zit het met het register ??
Bvd

is niet mogelijk. De meeste programma's schrijven settings weg in het register.

dus windows 98 opnieuw installeren op 2de harddisk en alle programma's daar even installeren. vervolgens eerste hd formateren. Zou dan 2de harddisk weer als primair master aansluiten.
 
ja dat kan / nee dat kan niet, ik zou alleen 1 stap in de volgorde veranderen:

nieuwe disk plaatsen,
partitie(s) maken en naar de tweede partitie van de nieuwe hdd de "data" van de oude kopieren. Als je met "software" kopieren naar de nieuwe hdd bedoelt dat je daarna je progjes verder kunt draaien, dan wacht je een teleurstelling. Data overzetten ok, sommige DOS-games / progjes met map en al verpaatsen ok, maar Windows programma's ff bij het nekvel pakken en overzetten : Nee, dat kun je schudden. Windows progjes "nestelen" zich en maken dll'tjes aan (en idd. nog ff los van de register modificaties) De Windows progjes zul je later opnieuw moeten installeren.
Ik zou na het verplaatsen van de data van de oude alvast de oude hdd formatteren en dan pas op de nieuwe hdd Windows zetten. (Je voorkomt er een dualboot mee).
 
Laatst bewerkt:
Op de nieuwe OOK win 98 installeren zeg je.
Zet de 2de ( nieuwe disk dus) harddisk in je computer en maak 2 of 3 partitie's aan, zet dan op zeg maar de 2de 0f derde part, je software die je wilt bewaren van je andere ( oude ) harde- schijf op .
Trek ff de stroom van je oude hardeschijf eraf ( ook de idekabel) En zet nu win 98 ( of beter/later) op je nieuwe C schijf.

Daarna zet je je oude schijf als slave ( als ie op dezefdekabel zit) erbij, formateerd hem en gaan met die banaan.
Op een andere idekabel ( als ie alleen staat de harddisk) maakt het niet zoveel uit of ie nu als master of slave staat als ie alleen is.

suc6
 
Sorry, de bedoeling uiteindelijk is dat mijn oude hd als 2e hd fungeert voor data etc etc dus zeker geen dual boot.

Dus kan ik bovenstaande tips als zodanig uitvoeren zeker?
 
Wat is eigenlijk het verschil of ik nou 2 hs's hebt of een schijf partitioneer? Ik heb uiteindelijk toch hetzelfde? (geen domme vraag toch ??)
 
Geplaatst door debes000
En zet nu win 98 ( of beter/later) op je nieuwe C schijf.

Later is niet altijd beter, Windows ME is later gekomen dan 98 en zeker niet beter.


Als je het programma GHOST hebt, dan kan je de volledige inhoud van je oude schijf overzetten naar je nieuwe schijf. Ook de bootsectoren, programma's en andere data worden overgezet.

Daarna maak je de nieuwe schijf master en de oude schijf slave. Je boot dan vanaf de nieuwe schijf. Hierna kan je de oude schijf formatteren.
 
Helaas heb ik geen Ghost - maar dan krijg ik toch ook alle zooi op mijn nieuwe HD?
 
Geplaatst door Pete14
Helaas heb ik geen Ghost - maar dan krijg ik toch ook alle zooi op mijn nieuwe HD?

ja en je kan de eerder genoemde opties gewoon uitvoeren.

Aangezien je de tweede schijf waar nu al windows opstaat als dataschijf wilt blijven gebruiken. Verwijder je gewoon daar de windows folder en alle andere onzin.

Nieuwe schijf even als master erin hangen en
Installeer windows op de nieuwe schijf en installeer daar ook de programma's opnieuw.

En je bent er al. Easy toch.

Alle data die je wilt bewaren staat nog op de oude schijf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan