Tips nodig goede computer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
446
Hallo iedereen,

Ik wist eigenlijk niet goed waar ik dit moest posten, dus heb ik het hier maar gedaan. Als
het niet op de goede plek is kan het wel verplaatst worden... toch?

Het zit zo: Ik wil graag een nieuwe computer kopen die voor een hele lange tijd zal meegaan.
Ik speel graag spellen, grote en zware spellen dus een goede videokaart is belangrijk.
Ik zat te denken aan een duel core, 1GB videokaart, 500+ gb geheugen... Voor de rest
zit ik nog te twijfelen over het werkgeheugen, moederbord en processors...

Ik koop alle onderdelen apart en zet ze zelf in elkaar, want dit spaart vaak enorm veel
geld uit.

Ik hoop dat iemand mij tips wilt geven voor een heel snelle computer.

Budget rond de 1500 euro.

Alvast bedankt!
 
Processor kan ik je wel wat over zeggen. Intel is op dit moment beter in de markt. Dus zou voor intel kiezen en vooral omdat je er op gaat gamen.
 
Hallo iedereen,

Ik wist eigenlijk niet goed waar ik dit moest posten, dus heb ik het hier maar gedaan. Als
het niet op de goede plek is kan het wel verplaatst worden... toch?

Het zit zo: Ik wil graag een nieuwe computer kopen die voor een hele lange tijd zal meegaan.
Ik speel graag spellen, grote en zware spellen dus een goede videokaart is belangrijk.
Ik zat te denken aan een duel core, 1GB videokaart, 500+ gb geheugen... Voor de rest
zit ik nog te twijfelen over het werkgeheugen, moederbord en processors...

Ik koop alle onderdelen apart en zet ze zelf in elkaar, want dit spaart vaak enorm veel
geld uit.

Ik hoop dat iemand mij tips wilt geven voor een heel snelle computer.

Budget rond de 1500 euro.

Alvast bedankt!
Ik geloof niet dat ik je helemaal kan volgen:
Iemand die in staat is om zelf (fysiek) een pc te bouwen, is m.i. zéér wel in staat om componenten te selecteren, m.a.w. ik snap geen tierelier van je vraag.
 
Ik geloof niet dat ik je helemaal kan volgen:
Iemand die in staat is om zelf (fysiek) een pc te bouwen, is m.i. zéér wel in staat om componenten te selecteren, m.a.w. ik snap geen tierelier van je vraag.

Hij wil waarschijnlijk gewoon weten wat op dit moment het beste op de markt is.
 
Dank je voor de uitleg, maar dát snapte ik toevallig nu net wél. Het is in mijn beleving echter godsonmogelijk dat iemand zodanig veel kennis heeft om een pc te bouwen (uit losse componeten) zónder te weten wat thans in de markt gangbaar / snel is, da's écht onmogelijk.

Voorbeeld? Iemand die zelf een auto gaat bouwen, althans hij die dat kan, weet verrekte goed wat een snellere motor is, een 1.4 liter motor of een 2.4 liter motor. Dit geldt vervolgens voor het overgrote deel van die auto.
 
Ja dat is misschien wel zo maar stel jij weet wel hoe je een auto moet bouwen en wat goed en slecht is maar er een tijd uit bent geweest.. Wil je geupdate worden en informatie uitzoeken en binnehalen
 
Hij wil waarschijnlijk gewoon weten wat op dit moment het beste op de markt is.

Precies.

En Pasja, misschien ben ik een beetje onduidelijk, maar ik bedoel het volgende:

Als je computers koopt in een winkel zijn ze (ik noem maar iets geks) 600 euro.

Wanneer de zelf losse onderdelen koopt (die ook allemaal passen & werken) dan bespaar
je vaak veel geld uit. Ik bedoel dus dat ik die losse onderdelen zelf in elkaar kan flanzen
en ik dus geen volledige nieuwe computer hoef te kopen en dus geld uit spaar.

Hetgeen wat ik wil weten is wat voor dingen het beste en goedkoopste in de markt zijn.
 
Ja dat is misschien wel zo maar stel jij weet wel hoe je een auto moet bouwen en wat goed en slecht is maar er een tijd uit bent geweest.. Wil je geupdate worden en informatie uitzoeken en binnehalen

Exact.
 
Nee, zo werkt het (bij mij dus) niet.

Kijk eens naar dit topic en stel samen met mij vast dat de "schrijver" van bericht 13, 14 en 15 zodanig onervaren is dat hij helemaal niet in staat geacht moet worden om zelf een pc te assembleren. Dat heeft íe ook nog nooit eerder gedaan!
Het is dus niet een kwestie van "opfrissen" van iets............

Typ gewoon in Google of in de zoekfunctie van de Helpmij: "snelste processor", "snelste geheugen" en "beste videokaart" en je vindt je antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
MET ALLE RESPECT:

Waarom nu weer zo moeilijk?

Het enige wat ik vraag is de meningen van andere personen over bepaalde computer
onderdelen en de prijs daarvan. Hieruit kan ik een beetje opmaken welke type onderdeel
het best voor mij geschikt is. Dit is overigens een HELPMIJ forum, ik heb hulp nodig dus
waarom zou ik dan gaan googelen als hier ook mensen bereid zijn mij te helpen?

En de theorie van u dat, wanneer iemand een PC in elkaar kan zetten en ook altijd maar
weet wat wel en niet op de markt is en voor welke prijs klopt ook niet, want ik ken niet
de hele computer-enceclopedy uit mijn hoofd. Het is dan ook niet meer dan normaal dat
je zo veel mogelijk informatie en meningen bij elkaar zameld VOORDAT je veel geld uit
gaat geven.

De computer moet zo perfect mogelijk zijn en andermans meningen en tips zijn dan ook
HEEL belangrijk en hulpvol.

Dus ik snap het probleem niet als ik gewoon tips vraag aan mensen wat een goede
investering zou zijn?
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect:

Dat je niet moet fantaseren als je een vraag stelt!
Je doet 't voorkomen alsof je bepaald kennis/ervaringsniveau hebt. Als ik iemands vraag lees schat ik die persoon in op zijn kennis en zal dan ook zoveel op dát niveau proberen te antwoorden.
Als ik dan ontdek dat de vraagsteller deels een fantast is, die deels een ouwehoerverhaal schrijft, vind ik dat zonde van mijn tijd.

Als jij héél simpel je vraag als volgt had geformuleerd:"

"Ik wil een nieuwe computer kopen maar ik heb er niet genoeg verstand van. Ik game graag (de nieuwste games) en mijn budget is €1500,--" had ik je serieus geantwoord.

Maar door een O.H. opmerking zoals het zelf gaan assembleren (wat je gewoon niet kunt!) tja, dan vraag je om een reactie zoals ik deze gaf.

En ja, ik ben best direct, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden (zei mijn oma altijd)
 
Laatst bewerkt:
staat er ergens geformuleerd hoe een vraag moet gesteld worden?


Ik dacht van niet


wat een gezeik
 
Je doet 't voorkomen alsof je bepaald kennis/ervaringsniveau hebt. Als ik iemands vraag lees schat ik die persoon in op zijn kennis en zal dan ook zoveel op dát niveau proberen te antwoorden.
Als ik dan ontdek dat de vraagsteller deels een fantast is, die deels een ouwehoerverhaal schrijft, vind ik dat zonde van mijn tijd.

Dit gedeelte klopt even van geen centimeter,

1. Computers in elkaar zetten is niet moeilijk, zolang je zelf nagaat of alles gaat passen
en werken. Als jij vindt dat het wel moeilijk is moet je dat zeggen en niet dat ik het niet
kan, want dat kan ik dus wel.

2. Misschien ben jij iemand die DENKT andere mensen goed in te kunnen schatten en
maar een beetje rond te roepen dat de desbetreffende persoon een "ouwehoereverhaal"
schrijft heb je dat ook goed mis, want de enige die loopt de ouwehoeren ben jij.

3. Als je dit zo zonde van je tijd vind, ga dan dit topic niet lopen te ver*****n door andere
mensen af te lopen kraken als ze GEWOON ENKEL EN ALLEEN TIPS ZOEKEN voor
een goede pc?

Als jij héél simpel je vraag als volgt had geformuleerd:"

"Ik wil een nieuwe computer kopen maar ik heb er niet genoeg verstand van. Ik game graag (de nieuwste games) en mijn budget is €1500,--" had ik je serieus geantwoord.

Maar door een O.H. opmerking zoals het zelf gaan assembleren (wat je gewoon niet kunt!) tja, dan vraag je om een reactie zoals ik deze gaf.

Nogmaals:

Dingen in het rond roepen dat mensen iets niet kunnen is van erg laag niveau, al helemaal,
omdat het enige wat ik vroeg tips waren voor een goedwerkende pc voor een bepaald bedrag.

Erg jammer dat er zo kinderachtig word gedaan om een kleine vraag. Er word een probleem
gemaakt om niets, enkel en alleen omdat iemand denkt dat er een "ouwehoerenverhaal"
word geschreven zonder een enkele basis die deze mening ondersteunt, omdat ik niet
vraag hoe iets in elkaar moet of wat ik zou moeten doen, maar ENKEL EN ALLEEN TIPS
EN MENINGEN.

Erg jammer, ik hoop dat andere personen wel een volwassen genoeg kunnen reargeren
en kunnen meedenken op een normale vraag die word gesteld.
 
Ontopic? ga naar Alternate en klik daar dure onderdelen bij elkaar en je hebt je pc. Duur is snel. Veel succes met je nieuwe pc!

Het kwartje valt maar niet he?
 
Laatst bewerkt:
ik ga wel wat samenstellen.
attachment.php
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Ontopic? ga naar Alternate en klik daar dure onderdelen bij elkaar en je hebt je pc. Duur is snel. Veel succes met je nieuwe pc!

Heel erg bedankt voor je tip.

Ik wil nog even kijken of andere mensen tips voor mij hebben en dan zal ik dit topic
zo snel mogelijk op afgehandeld zetten, maar bedankt voor je begrip.


Voor de mensen die niet weten waar we begonnen zijn:

Ik wil graag een nieuwe PC en zou graag tips en meningen willen horen van jullie.

Ik wil er veel op gamen, dus een goede videokaart moet er zowiezo in.

Het liefst tips over losse onderdelen (processors/videokaarten/moederboarden etc.)

Deze zet ik namelijk zelf in elkaar, omdat dit geld uit spaart. dan een compleet nieuwe
pc kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een duel core met MINIMAAL 3Gb werkgeheugen
& een videokaart van 1Gb.

Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Erg jammer, ik hoop dat andere personen wel een volwassen genoeg kunnen reargeren en kunnen meedenken op een normale vraag die word gesteld.
Daar jij in de toekomst nog wel vaker vragen zal hebben, zal ik je het nog één keer uitleggen:
zoals je kunt zien, ben ik al "eventjes" aanwezig op de Helpmij en ben ik dat om mensen te helpen. Mijn vrijwillige tijd is mij te dierbaar om kinderen op basis van door hen verstrekte onvolledige en / of onjuiste informatie, serieus van antwoorden te gaan voorzien.
Pragmatisch gezien is het dus heel simpel: verstrek juiste informatie en je krijgt juiste informatie retour.
 
Daar jij in de toekomst nog wel vaker vragen zal hebben, zal ik je het nog één keer uitleggen:
zoals je kunt zien, ben ik al "eventjes" aanwezig op de Helpmij en ben ik dat om mensen te helpen. Mijn vrijwillige tijd is mij te dierbaar om kinderen op basis van door hen verstrekte onvolledige en / of onjuiste informatie, serieus van antwoorden te gaan voorzien.
Pragmatisch gezien is het dus heel simpel: verstrek juiste informatie en je krijgt juiste informatie retour.

Waarom moet het bij u dan zo moeilijk en snappen andere personen hier op het forum
mij gelijk en reargeren zij wel normaal op mijn vraag? De enige die hier schijnbaar moeite
mee heeft bent u.

Ik weet wat ik doe, anders zou ik hier niet aan beginnen! Het is een hoop geld waar we
over praten dus ik ga niet zomaar roekeloos van alles doen als ik niet weet WAT ik moet
doen.

Ik waardeer het zeer dat u hier bent om ons te helpen in uw vrije tijd, maar dit probleem
wat er gemaakt word slaat echt helemaal nergens op.

Nogmaals, ik waardeer uw hulp zeer, maar ik ga niets doen als ik niet weet wat ik doe
en dat weet ik dus wel.
 
ik ga wel wat samenstellen.
attachment.php
Complimenten, een leuk systeem, maar is dit super te o.clocken mobo -wat TS never gaat doen- niet ietwat "overkill" voor een gamemachine? (zeker de prijs), m.a.w. mogelijk een mobo van € 150,-- minder en daarentegen een SLI of Crossfire opstelling, oftewel 2 grafische kaarten?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan