tips nodig voor systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

viper706

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Ik laat een systeem samenstellen:

Moederbord MB ASUS K8VSE Deluxe
Processor CPU AMD ATHLON 64 3400+ S754
Kast ATX S564 ZW/Zil NO CARDRE
Geheugen 2 X 512MB DDR/400! PC3200
Harde Schijf 2 X SEAGATE 120GB 7200RPM S-ATA 8MB
DVD Brander DVD WRITER NEC 3540 Zwart
VideoKaart ASUS Extreme N6600, 256 MB
Monitor crt 17" (merk nog ff bekijken)
Toetsenbord en Muis LOGITECH DESKTOP EX100

heeft iemand nog enkele tips voor een beter systeem.
Ben van plan er vooral veel games mee te gaan spelen.

lijkt me een prima gamesysteempje, alleen vraag ik me af wrom je een crt-scherm wilt??? wrom geen tft?

De TFT's van tegenwoordig (8 MS) hebben echt amper last van Lag moet ik zeggen.
Nog wel vrij prijzig natuurlijk :).

klopt, voor een beetje goed tft schermpje ben je nog een redelijk prijsje kwijt, ongeveer 100 euro meer t.o.v. een crt scherm. investeer ik liever in een goede videokaart.
Eigenlijk zie ik geen wezenlijk verschil, heb genoeg ruimte om mijn bureau

iig bedankt mensen :)

ik heb een tft-scherm(17 inch) van 250 euro staan en waar ik perfect games op kan spelen(alleen jammer dat het een P4 3,0 ghz is zonder fatsoenlijke videokaart is:( gta: san andreas draait er wel goed op maar wel met cpugebruik van 100 procent, niet hyperthreading, dit heb ik afgezet omdat dit het gamen negatief beinvloed)

als ik het afzet, kan ik het beeld veel hoger zetten, doe ik dit terwijl hyperthreading aanligt, dan schokt het. als ik op ctrl+alt+del druk, dan zie ik dat hij maar een processorunit gebruikt(namelijk de tweede) de eerste doet niets(of tog bijna niets, in ieder geval niets voor het spel zelf) ook komt de tweede zelfs nooit op 100 procent, als ik er maar 1 aanzet, dan doet hij dat wel:) waardoor ik dus het beeld veel hoger kan zetten en met minder schokken kan spelen

anders opteren voor een socket 939 moederbord en processor? is wel duurder, maar je kunt je geheugen dan wel in dual channel plaatsen, met een 754 kan je dat geloof ik niet...
een 939 is overigens ook sneller

en met socket 939 kun je later ook nog beter upgraden:)

Wat voor upgrade-mogelijkheden heb je daar dan bij??
Zal dat veel schelen??

Ik was ook van plan een soortgelijk systeem samen te stellen, (btw, voor 260 € heb je een IIyama monitor 8ms! 17) dat is toch wel te doen:)
Ik zit te denken om ook een 939 socket moederbord te kopen. hier heb je PCI-E (toekomst van de videokaarten) en je kan veel meer upgraden (clocken en kopen van betere processors)

ik koop de Asus A8V-E Deluxe voor 95€ en mijn processor is dan maar 199€ (boxed) het is 10 € meer, maar je kan er veel meer verder mee gaan dan een 754.

n.b. als iemand mij anders nog kan helpen :o
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=217594

socket 754 vliegt er simpelweg binnenkort uit, 939 is de toekomt:cool:

ga ik daar maar voor, kwil nie 1300 euro dokken voor een achterhaald systeem

Geplaatst door viper706
ga ik daar maar voor, kwil nie 1300 euro dokken voor een achterhaald systeem

Wat is je budget? Je weet dat wat je nu koopt, over een half jaar tot een jaar, alweer achterhaald is. Niet dat dat betekent dat je er dan nix meer mee kan, want dat is onzin. :)

ja rond de 1100....1300 euro
daar moet toch iets redelijks voor te kopen zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan