tips om computer sneller te maken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Hallo ik heb even een vraag, ik heb hier een computer staan met pentium 4 processor.
c.p.u. 2.80Ghz, ( tevens is dit de kloksnelheid)
en 512 ram geheugen, de comp. is van p.b. en heeft een harde schijf van 140 gb.

Nu is die soms als je met een paar meerdere dingen aan het doen bent toch wel erg langzaam vind ik.

Heb al op spyware e.d. gekeken, en dit is te verwaarlozen.
Nu vraag ik me af of er een paar simpele tips zijn in configuratiescherm bijv. om iets te doen aan de snelheid van de computer.

Ik heb het virtueel geheugen ingesteld op (minimaal 2mb en max 1250 mb.

Nu is alleen het rare dat ie op 767 blijft staan lijkt net, alleen als je kijkt onder deze instellingen van virtueel geheugen, dan zie je wel de juiste waarden.

Hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel.

Op het eerste gezicht lijkt me je werkgeheugen van 512 niet overbemeten.

Persoonlijk vind ik de P4 processor ook niet erg snel over komen. Een buurman van me heeft een P4 2,8, als ik die vergelijk met de AMD 3000+ die hier staat is ie erg traag terwijl ze verder vrijwel vergelijkbaar zijn.

hoeveel herstelpunten heb je in windows openstaan, en heb je al een keer defragmenteren wil wel eens helpen.

Ik had zelfs heb aan 3 gb gedelete, maar zelf zag ik het schil niet terug, maar na schijfdefragmentatie gaf de zelfde waarde aan en na dat ik de herstelpunten had verwijdert , kon ik eigenlijk de 3 gb weer terug vinden en mijn systeem was weer een stuk sneller,

Laatst bewerkt:
Wat je ook kan proberen is een tooltje door windows laten lopen die tijdelijke bestanden etc.. verwijderd.

D'r zijn verschillende gratis programma's op het internet te vinden die dit soort klusjes kunnen opknappen.

Geplaatst door Rened
Ik heb het virtueel geheugen ingesteld op (minimaal 2mb en max 1250 mb.
Stel deze eens in op min 768mb en max 768MB op "instellen" klikken en de pc opnieuw opstarten.

De mappen "Temp" en "temporary internet files" leegmaken.
De hardeschijf in "Veilige modus" defragmenteren.

Kijk eens bij;
Start>uitvoeren>msconfig>opstarten, wat er allemaal mee opstart.
Hier kun je lezen wat je uit kunt schakelen:
Hoe van je overbodige opstartitems af te komen <--klik.

sneller maken

bedankt voor jullie hulp, ik ga eens wat dingetjes proberen die ik hier zag!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan