• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tips op het excelforum inventariseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Beste,

Wanneer ik een interessante tip lees op het forum noteer ik dat (schrijf ik dat op). Nu heb ik de loop der jaren een massa notities waardoor het zoeken naar een tip veel bladerwerk wordt. Heeft iemand een idee hoe ik die tips digitaal kan inventariseren ? Een wordbestand per notitie maken en via verkenner zoeken en openen? Of is dit een toepassing voor access of excel? Ik verneem het graag.

gebruik een macromodule in jet personal.xlsb.

maak van iedere tip een 'macro'

gebruik voor tips over macro's M_, voor funkties F_ en voor formules Fu_
De Vbeditor sorteert ze voor jou automatisch op alfabet(zie het rechterbovenzoekscherm)

Voorbeeld

Code:
Sub M_sorteer()
   de eerste tip over sorteren
end sub

sub M_sorteer_arraylist()
  een sorteerprocedure met arraylist
end sub

sub M_sorteer_001()
   een tip met geen specifiek extra zoekwoord
End Sub

Function F_sorteer()
   een tip die voor het sorteren gebruik maakt van een funktie
End Function

Function F_sorteer_range()
  een tip voor het sorteren van een gebied in een werkblad
end function

Function F_sorteer_array_bubblegum()
  een tip voor het sorteren van een array met de bubblegummethode
end function

Beste,

Niet in die richting gedacht! Het proberen waard maar wel wat werk om m'n tips een passende naam en desnoods een volgnummer te geven. Ik probeer het even uit.

Zonder passende naam wordt het wel erg lang zoeken.... Dit is dus wat je noemt een investering.

Als je OneNote hebt is dat een goede optie, zeker als je (naast de VBA-code en tips zélf) zelf er ook nog nuttige kernwoorden er aan toevoegt die aansluiten bij jouw leefwereld/kennisniveau/etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan