Tips van Microsoft snelle Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron01

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Berichten
78
Op de website van softwaregigant Microsoft staan sinds kort een aantal tips om het besturingsysteem Vista wat sneller te maken.
Microsoft lijkt zich inmiddels bewust te zijn van het feit dat veel gebruikers van Vista klagen dat het nieuwe besturingssysteem zo traag is als een slak.

Overigens zegt Microsoft dat deze traagheid niet aan het besturingssysteem zelf is te wijten, maar veroorzaakt wordt doordat gebruikers hun systeem volstoppen met antispyware- en antivirusprogramma's.

Ook de vele andere programma’s en zogenaamde handige en onontbeerlijke software die gebruikers via het internet soms lukraak downloaden en installeren, leiden volgens de softwaregigant tot traagheid.


De softwarereus raadt gebruikers als eerste stap aan om programma's die men niet (meer) gebruikt te verwijderen. Daarnaast wordt aangeraden om het aantal programma’s dat automatisch opstart in het startmenu te beperken. Een derde tip is om de harde schijf te defragmenteren. Een volgende tip is om middels het programma Disk Cleanup een aantal onnodige en ongebruikte bestanden van de harde schijf te laten verwijderen.

Verdere tips zijn onder andere om niet te veel programma’s gelijktijdig uit te voeren en om het interne geheugen van de computer op te voeren. Volgens Microsoft kan Vista reeds draaien op een systeem met 512mb aan ram-geheugen, maar gaat het al beter met 1gb en loopt de boel pas echt gesmeerd met een geheugen van 2gb of meer.

De tips van Microsoft voor het optimaliseren van Vista zijn hier te vinden.

Bron; telegraaf.nl
 
Vreemd bericht van Microsoft.
Windows is ooit opgezet als 'multitasking' OS en nu gaan ze aanraden om zo min mogelijk tegelijk te doen.
Ook hebben zij er een hele zware grafische schil omheen gegoten, nu wordt aangeraden om al die grafische toeters en bellen (die ze zelf standaard bij de installatie aanzetten) uit te zetten.
En waarom zouden Windows updates wel automatisch moeten komen en die van andere programma's niet? Tenminste het wordt afgeraden die aan te laten staan.
In mijn ogen een zwakke poging om een "slecht" product, goed te praten
 
Hoi !

Prachtig hoor, maar als je SP1 download (nog even geduld !) ken je Vista niet meer terug !

Ik draai hier Ultimate met de laatste SP1 (RC2 refresh), en de PC loopt als een tierelier.

512 Mb geheugen gaat echt niet lekker werken, zelfs niet met de Vista Basic-versie.

Verder gaan Microsoft's aanwijzingen over zaken die voor iedere PC gelden, onafhankelijk van het OS.

Greetz,

Harry.
 
Ik gebruik Vista nu ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over.
En hoe komt dat? Bij de aanschaf van m'n PC heb ik aan de systeemeisen van Vista
gedacht. Daarom was voor mij overstappen geen probleem. 'Zorg dat u er klaar voor
bent', zei Micosoft. En niet voor niets kennelijk. Ik vind het belachelijk dat mensen die
een XP-machine en, meestal nog illegaal ook, Vista installeren waardoor het voor geen
meter draait, het vervolgens gaan zitten afzeiken...

Is er trouwens al een SP1-datum vastgesteld?
 
Hoi !

4 februari Engels, Duits, Spaans, Chinees, Japans, binnen 2 weken daarna de 36 andere talen !

Greetz,

Harry.
 
Thanks...
Even een off-topic vraagje, jij weet dat wel Harry. Ik heb een systeembouwersversie
van Vista gekocht. Wanneer ik hem nu wil activeren krijg ik de melding dat de code
al in gebruik is. Ik vermoed dat dit om de simpele reden is dat ik regelmatig herinstalleer,
en dus activeer. Activeren per telefoon lukt wel, maar ben ik misschien slachtoffer van
een 'code-jatter'?
 
Ik vind het belachelijk dat mensen die
een XP-machine en, meestal nog illegaal ook, Vista installeren waardoor het voor geen
meter draait, het vervolgens gaan zitten afzeiken...

Laat ik even duidelijk stellen dat ik geen Vista gebruik (wel legale XP versies, Linux etc.), maar wel al diverse mensen uit de 'problemen' heb moeten helpen met hun nieuw gekochte 'Vista' pc omdat het niet liep zoals het zou moeten lopen.
Natuurlijk als je mooie 'zware' hardware merk je niet zoveel van de belachelijk hoge systeem belasting van Vista, maar als je iets meer als een 'budget' pc (en volgens MS goedgekeurd voor Vista) hebt is de standaard installatie methode die door Microsoft wordt gevolgd te zwaar.
Het lijkt mij voor een bedrijf als Microsoft een kleine truc om alvorens de installatie te starten een kleine hardware check uit te voeren en daarop de installatie aan te passen.
Helaas heeft men daar niet voor gekozen omdat men dat de verantwoordelijkheid vindt van de eindgebruiker, dit in tegenstelling tot allerlei beperkingen die een standaard account worden opgelegt, dat schijnt dan wel ineens de verantwoordelijkheid te zijn van MS.

Vista zal ongetwijfeld een mooi programma zijn, maar voor een groot deel van de mensen en pc's niet geschikt door foute inschattingen/keuzes van MS.
 
Hoi !

@maestro 12: daar heb je op zich wel gelijk in.
Op zich is het belachelijk dat een OS bijna 30% van m'n 3 Gig geheugen gebruikt. (Vista Ultimate).

Microsoft heeft dat ook wel door, vandaar dat men met de nieuwe "7 " andere wegen in slaat.

Zoals ik ook al zei: die opmerking dat Vista kan draaien op 512 Mb slaat echt nergens op, dan moet je wel een heel groot geduld hebben.

@McMeller: OEM-versie's moeten bij Vista meestal telefonisch geaktiveerd worden, trouwens: dit geldt voor de meeste versie's die niet voor-geinstalleerd zijn.
Ik heb begrepen dat dit na installatie van SP1 wat makkelijker zou gaan.

Ten overvloede: met SP3 voor XP krijgen we dezelfde aktivatie-procedure !
Je kunt XP SP3 dan installeren zonder key en er 30 dagen mee draaien; aktivatie moet dan bijna zonder uitzondering telefonisch !

Goed voor de werkgelegenheid !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan