tips voor een goed AMD mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik de uren kreeg uitbetaald die ik eraan besteed heb, dan zou ik de rest van het jaar niet meer hoeven te werken.

Ik kap er mee met dit mobo en ga een nieuwe kopen.

Zou de epox een beter geluidskaart on board hebben dan mijn losse sounblaster 1024 kaart van een paar jaar oud?

Ik lus de kaart nl door naar mijn hifi set

een paar maanden geleden heb ik een pcm gekocht en in dat pcm testen ze amdd mobo,s toen kwam de gigabyte ga-7vaxp als snellste uit de bus kost 150,-
maar er is ook een goedkopere versie uit van die gigabyte mobo dat is de ga-7vax het enige verschil is dat op die goedkope versie geen raid onboard zit ..
maaar die kost 113,- en er zit lan . sound en ng veel meer onboard:D

ik ga me maar eens oriënteren

Ik wil wel een sound on board met een fabuleus geluid, Als er geen mobo zijn met een prima sound, dan interssseert me dat geluid on board helemaal niet en koop ik een goede geluidskaart erbij.

Tips blijven welkom, ook boven mijn gesteld budget.

ASUS A7N8X

kost je ca 150 euro maar is het BESTE moederbord wat er is voor de AMD CPU`s

uiteraard is er ook een deluxe versie (175euro) voor als je al die xtras wilt

op de A7N8X zit al netwerk op de deluxe 2x :D

succes met je keuze

Groetjes Ecl1pse

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
´t Goede is dat mijn PC het weer prima doet. Ik heb er een nieuwe EPOX 8RDA+ mobo in gezet.

´t Slechte nieuws is, dat het helemaal niet nodig was, want de fall outs van mijn vorige mobo lagen niet aan het moboplankje, maar gewoon doordat ik de het processorkoelblokje net verkeerd om op de processor had gezet.
Kan zo in de rubriek computerblunders.

Met andere woorden. Ik heb 130 EURO voor Jean du ***le uitgegeven.

Maar okee, het is geen slecht mobotje!

uhmz je kunt toch terug gaan en je geld terug halen :S uhmz dat zou ik wel doen hoor... als je al een goed mobo hebt :D

Ja, weet ik.
Maar ik heb nog zoveel computeronderdelen. Ik denk dat ik een keer nog maar een PC in elkaar zet van alle onderdelen die ik nog heb.

Geplaatst door Ronald61
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
´t Goede is dat mijn PC het weer prima doet. Ik heb er een nieuwe EPOX 8RDA+ mobo in gezet.

´t Slechte nieuws is, dat het helemaal niet nodig was, want de fall outs van mijn vorige mobo lagen niet aan het moboplankje, maar gewoon doordat ik de het processorkoelblokje net verkeerd om op de processor had gezet.
Kan zo in de rubriek computerblunders.

Met andere woorden. Ik heb 130 EURO voor Jean du ***le uitgegeven.

Maar okee, het is geen slecht mobotje!

Das jammer, maar je hebt nu wel weer een veel sneller en beter mobo.

En misschien kun je van de oude een nieuwe maken/weggeven/verkopen.

Ik zit alleen een beetje met de USB aansluiting op dat nieuwe mobo.
Er is namelijk slechts 1 aanlsuiting op het mobo.
Dat betekent dat ik moet kiezen tussen USB kaart aan de achterzijde van de PCkast verbinden met het mobo
of
USB aansluiting aan de voorzijde van de PCkast aansuiten op het mobo.
Jammer.

Daarnaast zie ik dat de USB stekker voor de voorzijde USB aansluiting niet past op het mobo USB.
Op het mobo is de USB aanluiting zo dat er 2 rijtjes van pennetjes zitten, maar één daarvan ontbreekt.
Op het stekkertje is dat ook zo, dus een aantal gaatjes, maar er is één gaatje dichtgemaakt, maar dat is nou niet niet dezelfde als op het mobo.

Ben ik nog te volgen?

Geldt trouwens ook voor de extra luidsprekeraansluiting aan de voorzijde van de kast. e inwendige draad moet naar het mobo geleid worden, maar het stekkertje past niet op het mobo.

Jammer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan