• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titel op elke pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liquid

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Hoi!

Ik wil een excelsheet uitprinten en daar wil ik op elke pagina de titel zien, nu kan ik wel gewoon titel blokkeren doen.. dan zie ik als ik naar beneden scroll altijd de titel staan. Maar dan zie je hem niet op elke pagina als je hem uitprint.. hoe doe ik dit wel?

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd, de gele balk zou je op elke pagina moeten zien als je hem uitprint.

Bedankt alvast!!

Bijlagen

Om te beginnen heb je de huidige eerste regel als "normale" regel in je bestand staan. Dit betekent dat 'ie ook NIET op iedere volgende pagina komt te staan. Dat je 'm wel ziet met titelblokkering aan op het scherm, komt OMDAT de regel geblokkeerd is. Zolang je 'm niet fysiek op iedere pagina laat terugkomen (echt aanwezig laten zijn als horizontale regel) zul je 'm nooit op papier gaan zien vanaf pagina 2.

Een manier is bijvoorbeeld om een koptekst te maken. Die komt wel op iedere pagina op papier.

Een andere optie zou zijn :

De afdruktitels worden niet op alle pagina's afgedrukt.
Rij- en kolomlabels die u als afdruktitel hebt ingesteld worden alleen afgedrukt op de pagina's waarop de rijen en kolommen met de labels voorkomen. Als u bijvoorbeeld de cellen A1:A5 als rijlabel hebt opgegeven, worden deze labels niet afgedrukt op pagina's waarop alleen rijen onder rij 5 voorkomen. Als u de cellen A1:E1 als kolomlabel hebt opgegeven, worden deze labels niet afgedrukt op pagina's waarop alleen kolommen rechts van kolom E voorkomen. Als u de afdruktitels ook op de andere pagina's wilt afdrukken, kopieert u de labels naar de andere rijen of kolommen.

Rijlabels naar de andere rijen kopiëren
Selecteer de cellen die u als rijlabel wilt herhalen en klik op Kopiëren .

Selecteer cellen in dezelfde kolommen van de andere rijen waarvoor u de rijlabels wilt afdrukken en klik op Plakken .

Klik op Pagina-instelling in het menu Bestand en klik vervolgens op het tabblad Blad.

Klik op Kolommen links op elke pagina en geef de hele kolommen op die de rijlabels bevatten. Als u bijvoorbeeld rijlabels wilt herhalen die u naar cellen in kolom A hebt gekopieerd, geeft u $A:$A op.
Kolomlabels naar de andere kolommen kopiëren
Selecteer de cellen die u als kolomlabel wilt herhalen en klik op Kopiëren .

Selecteer cellen in dezelfde rijen van de andere kolommen waarvoor u de kolomlabels wilt afdrukken en klik op Plakken .

Klik op Pagina-instelling in het menu Bestand en klik vervolgens op het tabblad Blad.

Klik op Rijen bovenaan op elke pagina en geef de rijen op die de kolomlabels bevatten. Als u bijvoorbeeld kolomlabels wilt herhalen die u naar cellen in rij 1 en 2 hebt gekopieerd, geeft u $1:$2 op.

Bron: Helpfunctie Excel.

Wow! Bedankt!

Dit werkt perfect, precies zoals ik het wilde.. nogmaals, heel erg bedankt :) !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan