• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titel zien van hoogste waard uit een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

862561

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
L.S.

Laat ik beginnen met het verexcuseren voor mijn belabberde excel jargon. Ik zou graag een Excel bestand toevoegen, maar vanaf mijn werk krijg ik voortdurend een foutmelding bij het uploaden. Ik heb geprobeerd het eea toch te verduidelijken met onderstaan "tabelletje".

a b c d e f g h i j k l m n o p
1 jantje x x x x x x x q q q 7
2 pietje x x x x x q q q q q 5
3 klaas x x x x x q q q q q 5
4 mart x x x x x x x x x x 10
5
6

Max kolom m --> =max(m1:m5) -->wordt dus waarde 10

Nu wil ik in een cel (bijv. M6) de titel van deze rij hebben (in dit geval dus de waarde in cel A1) De waarde heb ik weggelaten ivm overzichtelijkheid. Welke formule moet ik hiervoor gebruiken?

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is! Zo niet dat zal ik het later deze week proberen om thuis het bestand te uploaden.

Groeten 862561

Toevoeging en aanpassing in tabel.

In kolom m staat dat Mart de meeste x-en heeft (10).
Hoe kan ik nu in cel P6 de naam Mart krijgen? MAAR als er gegevens bijkomen en Jantje heeft opeens het meeste x-en, dan moet zijn naam in cel P6 staan.

Laatst bewerkt:
Beste 862561 ;)

In cel M6 plaats je --> =A1

Zonder voorbeeldje is het gissen natuurlijk.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste 862561 ;)

In cel M6 plaats je --> =A1

Zonder voorbeeldje is het gissen natuurlijk.

Groetjes Danny. :thumb:

Dank je. Al ben ik daar natuurlijk niet echt mee geholpen :) Ik zal eens proberen een voorbeeld toegevoegd te krijgen.

Gr. 862561 aka Peter

Dit geeft je de offset: =match(max(m1:m4);m1:m4;0)
Vervolgens kun je met andere functies hier weer gebruik van maken, maar ik weet niet precies wat het doel is, dus dit is misschien ook voldoende

Ik krijg het maar niet voor elkaar om het bestandje te uploaden, vandaar een aanpassing/toevoeging op het eerste bericht. Ik hoop dat het nu duidelijker wordt.

Dit zijn de engelse commando's:

=indirect("a"&match(max(m1:m4);m1:m4;0))

dit is voor kolom M natuurlijk ;)

Dit zijn de engelse commando's:

=indirect("a"&match(max(m1:m4);m1:m4;0))

dit is voor kolom M natuurlijk ;)

Helaas, na de vertaling naar het nederlands krijg ik het niet voor elkaar. Geen verwijzing van de hoogste waarde in kolom m naar de naam in kolom a, maar een echte 0 (nul).

=VERGELIJKEN(max(m1:m4);m1:m4;0)) geeft wel een waarde?

voor de rest is engels en nederlands hetzelfde.

=VERGELIJKEN(max(m1:m4);m1:m4;0)) geeft wel een waarde?

voor de rest is engels en nederlands hetzelfde.

Ja, het is gelukt!

Er zat nog een klein foutje in, maar dat was mijn eigen schuld hoogstwaarschijnlijk omdat ik alles driedubbel zie :shocked: van het puzzelen.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan