• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titels blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
hallo,
is het mogelijk met opdracht titels blokkeren om, rijen 1 t/m 4 en rijen 30 t/m... te blokkeren?
bedankt

Je hebt gelijk Pasja, maar niets belet ons om het op een andere manier aan te pakken met hetzelfde resultaat. Alleen moeten we dan wel weten wet het beoogde resultaat is. Wat wil je met rij 4 tot 30 doen? Niet zien?: verberg ze dan. Je kan ook rij 1 tot 30 ineens vastzetten.

Wigi, dat is idd. een optie die mogelijk is. Ik dacht daar in 1e instantie ook aan, maar toen ik de vraag van Mus nog eens goed doornam, heb ik gemeend dat advies niet te moeten geven.
Reden?
Hij/zij vraagt om blokkering van een (laten we maar zeggen) kop en een k ont. Het middenstuk wil vraagsteller dus kennelijk blijven zien. De bypass die je voorstelt schiet m.i. dan aan zijn doel voorbij.

Hallo,
het is inderdaad zo Pasja, ik wil kop en onderkant kunnen zien, maar het midden gedeelte kan bewegen (scrollen)
mvg,

... tenzij je het onderstuk direct onder de bovenkant plaatst en pas daarna het middenstuk voorbij laat komen. DAN zou 't wel werken,........... maar of dat een praktische optie is voor het werkblad dat je voor ogen hebt?

Door een beetje de layout aan te passen en ook de opmaak (indien gewenst) kan dit inderdaad een mogelijke oplossing zijn.

Mus, je wil dus rij 1 tot rij 4 vast hebben, en dan vanonder ook rij 30 - onderste rij die je gebruikt. Wat moet er dan tussen rij 5 en 29 komen? Ik vrees dat het niet mogelijk is, maar misschien zie ik het probleem verkeerd.

Nou, ben een tijd mee bezig geweest, zonder resultaten, dus ik vrees dat het niet mogelijk is:( :(
bedankt,

mvg,

Ik bedoelde 't eigenlijk vrij simpel:

stel rij 1 t/m 5 en 30 t/m 40 moeten geblokkeerd worden.

Dan zou de bypass kunnen zijn de rijen 6 t/m 29 verplaatsen NA rij 40, m.a.w. rij 30 t/m 40 worden rij 6 t/m 16.
Vervolgens worden rij 1 t/m 16 geblokkeerd en voila, daar is 'ie.
Of het een elegante en voor jou werkbare oplossing is................?

Met een beetje creativiteit mogelijk een oplossing.
Open je sheet.
Klik op venster, nieuw venster.
Je opent de sheet als het ware 2 keer.
Kies venster, alle vensters, horizontaal.
Verklein het onderste venster tot het aantal regels van de 'k ont' en scroll totdat de 'k ont' zichtbaar is.
Klik nu in het bovenste venster, zorg dat dit bovenaan staat en blokkeer je titels.
Je kunt nu onder de titels scrollen wat je wilt, in het extra ventster blijf je de 'k ont' zien en deze wordt ook steeds bijgewerkt. Je hebt de sheet namelijk maar één keer open, je ziet hem (in delen) alleen 2 keer.
Je kunt zo zelfs nog een 3e venster creëren waarin bijvoorbeeld kolommen rechts zichtbaar blijven. Je moet dan zelf de vensters een beetje netjes schikken.

Wel een opmerking erbij, als je horizontaal scrollt, scrollt je 2e (en 3e) venster niet mee.

Hallo,

Bedankt voor de reactie's:thumb:

De oplossing van Ron 321:thumb:
Venster ==> splitsen is een goede idee, alleen als ik title blokkeren druk dan wordt t.p.v. van de venster scheiding geblokkeerd.

De oplossing van Jan van Asseldonk:thumb:
dit is wel een goede oplossing, het geeft problemen bij scrollen (hor / vert), alleen in de actieve venster, maar ja je kan niet alles hebben.

Dus Ik hou het bij de oplossing van Jan van Asseldonk. Tenzij er natuurlijk een betere is.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan