• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titels blokkeren

Lampie173

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Besturingssysteem
Windows 11 Pro
Office versie
Office 365
Goedemorgen,

In bijgevoegde schermafdruk laat ik mijn tekentalent ( op kleuterschoolniveau) zien.

Mijn bedoeling is om:
1. De eerste 2 rijen te blokkeren (wat perfect lukt);
2. Daarnaast wil ik met de kolommen A t/m m kunnen scrollen;
3. en dat de kolommen O t/m R blokkeren.

Punt 1 lukt mij, maar 2 en 3 lukken niet.

Iemand een suggestie, idee?

Groet,

Bijlagen

• Schermafbeelding Wachtdienst voorbeeld HM.jpg
    Schermafbeelding Wachtdienst voorbeeld HM.jpg
    315,5 KB · Weergaven: 14
  • Nog te wijzigen HM.xlsx
    Nog te wijzigen HM.xlsx
    22 KB · Weergaven: 10
Je kunt alleen linker kolommen en bovenste rijen "vastzetten". Heb je de Split optie geprobeerd?

Kijk eens of je met > Ontwikkelaars > Eigenschappen > ScrollArea instellen verder komt.

Dat benader je nog het best door cel N4 te selecteren en Beeld, Splitsen te kiezen.

Ik heb zo'n beetje van alles al geprobeerd (ook het splitsen op Kolom N(x)), maar het kader waarin in de Feestdagen en Opmerkingen staan blijven weg scrollen.
Het linkerkader Deelnemers, Datums en Vakanties is het probleem niet, dat doet wat ik voor ogen heb.

Als dat deel statisch is, maak je toch een screenshot en geeft dat weer op een tweede beeldscherm?

Probeer dit eens. code "achter" het werkblad. Werkt met twee bereiknamen (linker en rechter gele cellen).
Vrij rudimentair nog, houdt geen rekening met de schermbreedte.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan