Titels meebranden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Hallo,

Ik ben een aantal audio CD's aan het maken van mijn ouwe LP's die ik nog heb staan.

Op zich gaat het branden perfecy, alleen krijg ik in mediaplayer bij het afspelen van de CD geen titels (rechts) in beeld maar alleen Track 1, Track 2 etc.

Kan iemand mij svp uitleggen wat ik moet doen om zo te branden dat de titels meeverschijnen wanneer ik een cd afspeel in mediaplayer.

Ik heb WindowsXP met Nero 6

Bvd.
Arie

Ik heb binnen de "Zoek" functie van het "helpmenu" van Nero laten zoeken naar:

audio titels

en krijg o.a. onderstaande tekst als antwoord.

De Nero-CD-database
Helaas bevatten de meeste audio-CD's geen informatie over de tracks die op de CD staan; alleen bij audio-CD's met CD-Text is dit wel het geval. Wanneer er een audio-CD wordt gemaakt, moeten de titels en artiesten van de tracks doorgaans handmatig worden ingevoerd. Nero heeft echter een ingebouwde CD- en titeldatabase die is ontworpen om de titels, artiesten en alle tracks op officiële gepubliceerde audio-CD's op te kunnen vragen. Dit wordt gedaan aan de hand van een soort 'vingerafdruk' op de CD. De informatie die op deze wijze wordt verkregen kan voor uiteenlopende doeleinden worden gebruikt. Enkele voorbeelden:

Zinvolle bestandsnamen genereren bij het opslaan van audiotracks (zie ook: Audio-CD's coderen). Deze bestandsnamen maken het u gemakkelijker om uw eigen audio-CD's te compileren en bevatten bovendien de informatie die door Nero Cover Designer op de hoes wordt afgedrukt Informatie over de titel en artiest wordt ook opgeslagen in het audiobestand, mits de indeling van het audiobestand dit toestaat. Dit is bijvoorbeeld mogelijk bij MP3- en WMA-(MS Audio) bestanden, maar niet bij WAV-bestanden.
Automatisch CD-Text toevoegen bij het kopiëren van audio-CD's. Dit maakt het mogelijk om CD-kopieën te maken die in zekere zin beter zijn dan het origineel, aangezien deze meer informatie bevatten. Dankzij de toegevoegde CD-Text kan een audio-CD-speler met de juiste technologie de titel en artiest van een CD herkennen en weergeven.
De programmadatabase decomprimeren

De programmadatabase importeren

Een eigen database maken

Lokale Nero-databases configureren

De Internet-database configureren voor lezen

De Internet-database configureren voor schrijven

Database-instellingen configureren

Het dialoogvenster Database en het gebruik ervan in Nero

Als je het progje MP3ext download dan krijg je bij rechtsklikken op een mp3 een tabblad. Hiermee maak je tags.
Maar..........ik heb het lang gedaan maar zowel de mediaplayer als Nero vertikt het om er wat mee te doen. Misschien ben jij handiger :) Wel heeft men en ook jij, er wat aan als je gaat downloaden.
Mediaplayer blijft eigenwijs zijn eigen zin doen (tenminste wel met mp3) en geeft de oude omschrijving.
En een cd die zo is gemaakt geeft gewoon cda 1, cda 2.
Maar....het is een klein progje, probeer het eens uit.
Sowieso is het progje handig want het laat zien welke bitrate het heeft.
MP3ext

Laatst bewerkt:
Pasja,
Bedankt voor je reactie. Dat handmatig invoeren zit erin omdat de muziek afkomstig is van LP's dus daar zal de database van Nero waarschijnlijk gestrest van raken.
Ik had ook in Helpmij gezocht maar natuurlijk weer met de verkeerde zoekopdracht als titel branden etc. Audio is idd logischer.

Elisa (ook al zo'n mooie naam),
Bedankt, ik zal MP3ext eens gaan proberen.
Jij zegt immers dat het mij moet lukken om daarmee te werken dus zal dat zo zijn.

Ik weet in ieder geval even voldoende en dank jullie hartelijk voor de support.
Arie2507

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan