Titels op de 2de pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdg59535

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Ik heb een formulier dat de datum vraagt en dan een rapport afdrukt.
Ik wil die dataum op elk blad bovenaan.
op de eerste pagina is dat ok, maar op de 2de pagina krijg ik #Type! ipv de juiste datum? wat doe ik verkeerd ?

Dan heb je het veld vermoedelijk in de verkeerde sectie gezet.

ik heb het in de paginakoptekst gezet, omdat ik het op elke pagina wil

het lijkt alsof het rapport het veld van het formulier op nul zet na de eerste pagina.
het formulier is open bij het openen van het rapport

Wat doe je allemaal om de datum er in te zetten? Welke acties, welke formules etc.

gewoon een klein formuliertje dat een datum vraagt in een tekstbox. dan een knop om een rapport op te starten.
het rapport is een doodgewoon wizard rapport waarin ik in de paginakoptekst het datumveld met de naam uit het formulier bijgevoegd heb.

Maar als ik niet kan zien hoe je de datum overzet naar het rapport, kan ik ook niet zien of je het verkeerd doet....

ik zet niks over, ik neem de naam van het veld in het formulier en dat zet ik in het rapport. het rapport wordt gestart met een knop in het formulier

Zolang je de gebruikte code niet geeft, kunnen we niet zeggen of je iets fout doet of niet. En gezien je vraag, werkt het niet....

ik gebruik geen code.
ik heb een wizard-formulier gemaakt dat de datum vraagt en een knop met "OK"
de knop "OK" start een wizard-rapport op waar ik dan in de pageheader de naam van het veld van het formulier heb gezet.
dus ik heb helemaal geen code gebruikt om het om het even wat dan ook te maken

Je hebt een formule gebruikt om het tekstvak te vullen. Die wil ik even zien. Of een voorbeeldje, want dit gaat zo wel erg lang duren....

het tekstvak wordt gevuld met
=[Formulieren]![afdrukken kosten voor boekhouding]![Datum]

wat dus exact de naam van het veld op het formulier is

Kunnen we da aftikken. Ik kan je probleem niet reproduceren overigens; bij mij verschijnt de datum gewoon op elke pagina. Dat doet bij mij dus nog steeds de vraag oprijzen of je hem wel in de goede sectie hebt staan...

heb nog eens opnieuw geprobeerd en blijkbaar heb ik bij alle formulieren problemen bij de paginakoptekst..... kan dat een fout in mijn access zijn ?
bij vorige versies heb ik ook nooit problemen ondervonden ...

en het veld staat dus wel degelijk in "paginakoptekst" :)

Nogmaals: zonder voorbeeld kunnen we niks controleren...

Moet [formulieren] niet [forms] worden?
Of neem ik het dan te letterlijk.

Hangt van de Access versie af; bij mij thuis is het ook Formulieren. Dus daar ligt het niet aan. Bovendien werkt de formule wel op de eerste pagina.

ik denk dat ik het gevonden heb.
het formulier bevatte een recordbron die er eigenlijk niets mee te maken heeft.
ik heb het formulier helemaal opnieuw gemaakt, zonder de wizard en nu werkt het. wat die recordbron dan deed weet ik niet , het is in alle geval nu opgelost.
hartelijk dank aan iedereen voor de hulp !

Mag je 'm nog op Opgelost zetten.... Overigens zou het al of niet bevatten van een recordbron niks uit mogen maken; je hebt op je formulier in het tekstveld een datum staan, of niet....

ik heb een datum in het tekstveld , die gewijzigd kan worden.
ik snap er ook niets van.

Dat zijn de mysteries van Access :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan