Tmntsrv.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

ESVB1

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2003
Ik heb de laatste tijd last van een hele rare fout.
Als ik mijn pc opstart, dan doet Internet het niet. Ik doe dan systeemherstel, start de pc opnieuw op en krijg dan de volgende boodschap:
'Het systeem is hersteld van een ernstige fout.'
Daarna krijg ik nog een melding: 'Er is een fout gevonden in Tmntsrv.exe. Dit programma is afgesloten.'
Het vreemde hieraan is, dat eronder staat dat deze fout op 3-2-2003 is opgetreden, en dat is 3 maanden geleden. Nou, na het systeemherstel doet mijn pc het weer, maar als ik de computer afsluit en opnieuw opstart, dan doet Internet het weer niet, en moet ik dus weer systeemherstel doen. Weer krijg ik daarna dezelfde twee foutmeldingen, en weer doet mijn Internet het na het herstel het weer.

Weet iemand wat er mis is??

Bijlagen

• vaag.jpg
    vaag.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 30
Wat is verder de inhoud van het foutenrapport ("klikt u hier")?

Anders zou ik je virusscanner opnieuw installeren.

Groetjes,
Bennie

Heb je PCCillin als Antivirus (gehad) ?
Daar zou het proces van zijn.
Als je het nog gebruikt doe dan een online scan ( www.housecall.nl ) om te checken dat het niet door een virus of trojan is uitgeschakeld.
Als je het niet meer gebruikt, moet je het inderdaad (zoals Bennie al zei) opnieuw installeren en volgens de voorgeschreven methode verwijderen.

Groetjes,

Pieter

Pieter Arntz:
Een vriend van mij zei ook al dat het aan PC-Cilin zou liggen. Ik heb idd PC-Cilin 2000.
Ik heb vanmorgen nog Housecall online mijn pc laten checken, maar niks gevonden.
Dus moet ik nu eerst PC-Cilin opnieuw installeren en dan verwijderen, of gewoon verwijderen??

Bennie:
Ik heb nog niet gekeken verder naar het foutenrapport.

*Edit: PC-Cilin het laatst gebruikt op 2-11-2002*

Laatst bewerkt:
Installeer het eerst maar opnieuw. Als je de fout nog eens krijgt, volg dan Bennies advies op en post de rest van het foutrapport.

Groetjes,

Pieter

Voor alle duidelijkheid: PC-Cillin eerst via configuratiescherm\software verwijderen. Opnieuw opstarten en dan pas weer opnieuw installeren.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Voor alle duidelijkheid: PC-Cillin eerst via configuratiescherm\software verwijderen. Opnieuw opstarten en dan pas weer opnieuw installeren.

Groetjes,
Bennie
Weet je wat het probleem is.
Ik heb PC-Cilin al een keer verwijderd en toen kreeg ik de fout nog.
Dus als ik dadelijk PC-Cilin verwijder, en dan weer opnieuw opstart, kan ik hem niet opnieuw downloaden want dan kan ik het internet niet meer op.. :s

Je kunt hem toch eerst downloaden. :confused:

Als je daarna nog steeds problemen hebt download dan HijackThis. Uitleg en downloadlink vind je hier: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en run het programma, klik dan op Scan > Save log, sla het log op als een .txt bestand en plak en knip het naar je volgende bericht.

Groetjes,

Pieter

Dat begrijp ik niet helemaal. Wat is de relatie tussen niet meer het internet opkunnen en een virusprogramma? Er moet dus meer aan de hand zijn.

Als je PC-Cillin hebt verwijderd en je nog steeds die foutmelding krijgt, is het programma niet goed verwijderd.

Scan eerst maar eens op virussen.

Groetjes,
Bennie

Klopt. Het probleem is dat ik niet volledig PC-Cilin kan verwijderen :(

Check screen

Bijlagen

• pc-cilin2000.jpg
    pc-cilin2000.jpg
    14 KB · Weergaven: 24
Zo'n melding is normaal. Start PC opnieuw op. De restantjes (mappen + inhoud) mag je handmatig verwijderen van PC-Cillin. De map is vermoedelijk:
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2000\

Heb je ook al online gescand op virussen!?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Zo'n melding is normaal. Start PC opnieuw op. De restantjes (mappen + inhoud) mag je handmatig verwijderen van PC-Cillin. De map is vermoedelijk:
C:\Program Files\Trend Micro\PC-cillin 2000\

Heb je ook al online gescand op virussen!?

Groetjes,
Bennie

Ok, ik start opnieuw op.

(Ja, heb al online gescand (zie mijn eerdere post in deze topic.. :p))

Nou, ik heb dus eindelijk de oplossing gevonden. Bij het opstarten, startte ZoneAlarm blijkbaar niet automatisch mee op. En zonder ZoneAlarm kan ik niks op Internet, want ik moet blijkbaar de godganse tijd allerlei programma's de toestemming geven op het Internet op te mogen. :s

Allerlei programma´s klinkt niet erg veelbelovend.
Er zit een optie op om vertrouwde programma´s altijd toegang te verlenen. ;)
Als je geen spyware scanner gebruikt post dan toch eens je HijackThis log.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan