.tmp bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimderon

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Hallo,

Ik was aan het rondkijken binnen de computer om onnodige dingen op te ruimen toen ik dit tegenkwam:

binnen een map van symantec en dan 'virusdefs' stonden enkele .tmp bestanden, in een map zijn er twee die 0 kb zijn, maar in een andere map staan er 5 die ofwel 368 ofwel 414 MB groot zijn, genaamd 0000nav~.tmp, 0001nav~.tmp etc.

Kan ik deze zomaar verwijderen of niet,

alvast bedankt...

Bestanden met de extensie .tmp mag je altijd verwijderen.
Het is alleen de vraag of het lukt. :)
Sommige tijdelijke bestanden zijn in gebruik - in dat geval krijg je de melding dat het bestand niet verwijderd kan worden.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door duin1
Wat zijn die TMP bestanden eigenlijk?

Om te kunnen werken maken veel programma's (en je browser en windows) tijdelijke bestanden aan.
Helaas doet deze naam anders vermoeden en blijven deze bestanden op je schijf staan! Wanneer je er teveel hebt kun je serieuze problemen krijgen.
Windows heeft het standaardprogramma 'schijfopruiming' sinds 98 aan boord en programma's als Disk Cleaner en CCleaner ruimen ook tijdelijke bestanden van anddere programma's op.

CCleaner heeft dan nog wat foefjes om problemen te voorkomen (zoals bijvoorbeeld 48uur wachten met het opruimen van de tijdelijke bestanden om te voorkomen dat ze toch nog in gebruik zouden zijn).

Dit kan je allemaal verwijderen.*.temp *.old *.prv *.bak *.fts *.gid *.000

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb de bestanden zonder problemen kunnen verwijderen. Wel vreemd is dat ze niet door schijfopruiming zijn verwijderd eerder, maar goed in ieder geval bedankt!

Schijfopruiming verwijderd alleen de tijdelijke bestanden die door Windows/Internet Explorer/Office zijn aangemaakt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan